torsdag 22 april 2010

6 bra saker just nu

Vi har äntligen beställt en ny ytterdörr!
Den gamla som har suttit på framsidan sen vi flyttade in i huset har gjort sitt. Låset har pajat och varit trasigt sen i höstas. Det går baraatt låsa upp dörren utifrån, men inte inifrån. Det här betyder att om någon kommer hit och man har glömt att låsa upp dörren, så måste man skicka ut nyckeln genom lilla fönstret som sitter brevid...liiite pinsamt om det är folk man inte känner så väl, eller någon annan förälder som ska hämta sina barn här. Ja, det har helt enkelt inte kännts bra alls. Jag har tjatat hål i huvudet på Petr om en ny dörr väldigt länge nu, och, ja, han måste ha tröttnat för nu är han med på noterna=)

Det blev en grå, ganska modern modell, med klarglas i 7 små rutor (bekvämt, för då kan barnen se vem det är som plingar på). Färgen blev alltså grå och garaget och altanen ska målas i samma nyans när det blir lite varmare ute.
Gud vilket matchat hus jag kommer att bo i sen...folk kommer säkert att säga att "här bor nån som har tänkt till. Samma färg på garage & ytterdörr, det var smart det!" Så vill jag iallafall att de ska tänka. Haha



Våran katt Sixten är också ganska bra just nu. Han är nämligen bara inne och äter och sover. (Jag tror han har en tjej någonstans i närheten.) Det är bra för då klöser han inte sönder vår fina soffa.



Studsmattan är framplockad till barnens glädje. Det betyder att barnen och deras kompisar kommer att hänga här på eftermiddagarna. Skönt, för då vet jag var de är.



Victor gör engelska läxan på altanen, utan tjat. Stort framsteg!



Mina änglatrumpeter bara växer och växer! Nu står de tom ute på natten och är avhärdade som det så fint heter...



Och sist men inte minst...Taa daaa!



THE KRUKA!!!!

Idag lyckades operation "ta bort formen" riktigt bra. Lena och jag behövde knappt ta i förrän den var ute i det fria.
Jag blev så HIMLA glad för det här! Det är lite slit bakom en sån här kruka och jag kommer att vårda den ömt...och alla andra som vi ska göra nu när vi kommit på den rätta knycken. Hihi
Ny gjutningsdag är planerad tills imorgon eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar