söndag 18 april 2010

Kreativ Lördag

Igår var jag MYCKET kreativ!
Började dagen tidigt med att åka till Granngården för att köpa blomjord. Jag har så mycket plantor på jobbet som jag dragit upp själv, och då går det åt mycket jord...jag köpte 15 säckar a´50 liter...det borde nog räcka hela sommaren.
Jag ska även odla lite sallad och rädisor, dill och persilja i pallkragar på gräsmattan. Det är något jag tänkt göra i många år, för att det verkar vara så härligt att bara gå ut och polocka alldeles färskt, och i år ska det äntligen bli av!

På eftermiddagen begav sig jag och Julia till Fam Lundström. Julia och Felicia hade cykeltvätt och var så kreativa att de gjort skyltar och satt upp på gatan, och den här skylten hängde på garaget.



Många cyklar blev det...

Jag tror de fick ihop 35 kronor var. Duktiga tjejer!

Lena jag och Karin höll till i växthuset och gjöt i betong. Det var första gången jag provade och jag började med några småsaker...för att känna mig för.
Som tur var hade jag med en borrmaskin med en stor visp till, så själva blandningsmomentet gick lätt.



det här ska bli en ljusstake...



Och det här ska bli en stor hög kruka...inte helt lätt att armera, tejpa, hälla i och hålla rakt samtidigt. Tur att vi var 6 händer som kunde hjälpa till..



Nu står allt på tork i Lenas växthus tills imorgon. Då får ni se slutresultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar