måndag 8 juli 2013

Loppisfyndet- sista delen!

Nu kära vänner är det sista gången ni får se denna möbel här på bloggen...
Efter lite tårar och bekymmer är den nu äntligen på plats!


Jag hade typ 1 sak som jag ville bli klar med i helgen och det var att få den här på plats och klar. Och när det visade sig att den var helt omöjlig att få uppför trappen i huset så kom tårarna igårkväll...Oj vad besviken jag var!
Jag har ju målat X antal timmar under veckan och sett fram emot att få göra klart. Och när det stöp på målsnöret för att trapphelsiket var några cm för litet, jag då tog tålamodet slut och det kändes som om hela helgen var förstörd.

Men idag ordnade Peter fram 3 starka karlar som lyfte in den ytterväggen via balkongen på baksidan. Så när jag kom hem från jobbet så var det bara att börja plocka in och göra klart.
Och nu är jag NÖJD! Och jag kommer inte att köpa fler möbler som ska målas på LÄNGE! 
Påminn mig gärna om ni ser mig på en auktion eller loppis i sommar:)

Jag valde en äggskalsvit färg, samma som väggarna och jag tycker den smälter in fint.


Och bra med förvaring!




6 kommentarer:

  1. Så snygg den blev passa så bra hos er.en riktigt stilmöbel.kram

    SvaraRadera
  2. Superfin verkligen :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin, bra jobbat Maria! Nu fick jag inspiration till att ta tag i en gammal soffa som står i källaren men som skulle passa utmärkt på verandan :) Kram på er alla 3 :)

    Åsa, Torsby

    SvaraRadera
  4. Ja Maria, den ser verkligen fin ut och och passar säkert där den är nu.

    KRAM TILL ER från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. Åh vad snyggt det blev!
    Och du följer väl med mig på loppis när jag kommer hem i nästa vecka?
    Kram Helena

    SvaraRadera