onsdag 23 januari 2013

Veckan...

Veckan rullar på med jobb, träning och lite av varje. Inget speciellt häpnadsväckande men jag berättar ändå för er trogna läsare. Ni har hängt med så länge i mitt liv så lite vardags inlägg gör inget:)
I måndags hade vi minnesfond möte här hemma. Spännande eftersom vi inte vet riktigt hur fonden utvecklar sig. Kul eftersom det börjar bli klart hur fonden ska se ut & verka. Den kommer att bli bra! Samtidigt är det lite jobbigt med fonden eftersom jag hade velat ha Julia brevid mig istället för hennes minne. Men nu är det som det är, och då ska vi försöka göra det bästa av situationen. Vi ska göra det bra för andra barn! Det gör att det känns lite bättre.

Igår hade Victor namnsdag. Kärleksfull som jag är lovade jag honom en liten namnsdagspresent... Det blev en ny jacka ( på rean) mössa och vantar. Sen kom mamma hit med två tshirts och ännu en mössa. Guldgrabben var så nöjd i går kväll så han gav sin mamma en spontan kram. Bästa dagen på länge även för mig:)

Ikväll (onsdag ) somnade jag innan maten hemma för jag var så trött. Och ännu tröttare när jag vaknade.
-Nej upp och rör på fläsket människa tänkte jag då. Ligg inte här och gro ihop!

Åkte upp till spa och simmade 30 min i bra tempo. Lite bubblande och bastu på det så blev jag som en ny människa. Kom hem rosig och varm, bra mycket piggare än när jag åkte iväg.

Har hört att läkare ordinerar motion på recept nuförtiden, och jag förstår verkligen varför:)
För mig är den lyckopiller!



8 kommentarer:

  1. Jag är imponerad vilket "go" det är i dig Maria! Kram från Bettan

    SvaraRadera
  2. Jag är också helimponerad av dig fina Maria <3 kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag mä... Tack för allt du delar med dig<3 stor kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Likt lyckopiller kan man bli beroende av motion och det är mycket bättre. Oftast är den enda biverkningen träningsvärk : )
    Varm kram från -13° i Karlstad

    SvaraRadera
  5. Ja, vad hade man varit utan träningen... vill inte ens tänka på det. Starkt att komma dig iväg efter att just ha vaknat! Kram!

    SvaraRadera
  6. Har inte skickat nån kram på länge! Skäms... Ni har dock funnits i mina tankar väldigt ofta och jag besöker din blogg då och då. Här kommer en stooooor kram till dig du fantastiska Maria! Hälsa Victor och Peter också <3 Jennie Ek

    SvaraRadera
  7. Ja visst är det skönt med den där träningen bara man kommer iväg. Du är duktig som kommer iväg ofta tycker jag, jag har precis börjat m fotbollsträning igen en dag i veckan.. vilket gör att träningsverken precis hinner gå över så kommer det ny igen ;) Vilken fin bild på dig! Så bra att allt känns "bra" med fonden, men såklart önskar vi alla att Julia fanns hos er på riktigt istället.. KRAM! // Ida

    SvaraRadera
  8. Håller med Jennie att om att vi inte skickat några kramar på länge, men vi är inne på bloggen varje dag.Du skriver så fantastiskt Maria att det är svårt att finna ord själv. Men även om inte kramarna kommer på sidan så finns ni i våra tankar varje dag. Så STOR kram på er // familjen i Backa.

    SvaraRadera