lördag 19 januari 2013

Äntligen får jag så många kramar som jag önskar!

Leo hälsar på oss över helgen, och eftersom jag är hans favoritmoster så får jag hur många kramar jag vill:)
Han älskar att gosa den här lilla killen, och Victor är såååå lättad att han slipper sin mammas ständiga jakt på närhet:)

Igår kväll bäddade leo och jag ner oss i dubbelsängen och läste sagor. Jag väljer såna sagor som jag vet att både Victor och Julia gillade när de var i samma ålder, och det känns så himla fint att få ligga och läsa det som jag läst för mina egna barn igen.
När Leo somnat så tittade både jag och Peter till honom och tyckte det var så mysigt att se honom sova:)

Även om vi bara lånar Leo, så fyller han den där fjärde tomma platsen som alltid känns på ett fint sätt.
Minnena av Julia blir också väldigt tydliga när Leo är här. De två tillsammans har haft så mycket roligt ihop, och hittat på mycket stölligheter....Och det är skönt få tänka på roliga minnen också nu när jag haft en ganska jobbig & djup period.
Leo säger ofta " moster Mia, kommer du ihåg när jag och Julia gjorde det här..." och då minns vi och skrattar:)

Idag har vi gjort semlor till fikat, och både Leo & Victor klämde två var. Roligast med att göra semlor var att spruta grädde ur flaskan tyckte Leo. Och så har vi spelat lite Blocus på det.

Victor tog sig en lång sovmorgon idag eftersom han var med på Vargnatta ( innebandy) och kom hem runt 1 inatt. Hans lag kom näst sist, men några andra sunnekillar vann hela turneringen och kom hem runt halv fyra i morse...Bra jobbat!

Nu ska jag lägga bort telefonen och fortsätta mysa med grabbarna:)










3 kommentarer:

  1. En riktig myshelg :) Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Ja, Maria ha nu en riktigt bra helg, vad jag tycker ni är underbara, STORA KRAMAR TILL ER ALLA från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Va go han är! :) Förstår att ni trivs med varann! :) Kram Bettan

    SvaraRadera