tisdag 29 januari 2013

Att andas...

Jag mediterar och andas.
Jag lyssnar på avslappnings skivan varje dag.
Och för varje gång känns det som om kroppen blir tyngre och tyngre. Jag andas saktare och pulsen lugnar ner sig den också.
Och nu börjar jag känna hur spänd jag faktiskt varit. Hur jag gått och hållit andan och dragit upp axlarna, och liksom väntat på en attack. Av vad eller vem har jag ingen aning om, men "något" har gjort mig rädd. Antagligen allt vi varit med om.

Nu ska jag fortsätta lyssna på kroppen som säger att den är trött, så gonatt på er.

Återkommer imorgon när jag inte har grus i ögonen:)

4 kommentarer:

  1. Många varma kramar! Fortsätt lyssna på din kropp.// Ida

    SvaraRadera
  2. Verkar skönt att KÄNNA att man slappnar av. Kram Maria!!!

    SvaraRadera
  3. Passa på att känna av var du har axlarna när du är på jobbet också, det är nog inte bara sorgen som satt sig där. Datorjobb tär också på kroppen.
    Varma kramar och fortsätt att andas lugnt!

    SvaraRadera