onsdag 16 januari 2013

Lite från de senaste dagarna....



Helgen började i ishallen som jag skrev i senaste inlägget. Och vart avslutades den tro...just det- i ishallen. U-15 match mot Nor, där Sunne vann stort. (om jag kommer ihåg rätt så blev det hela 7-2 till Sunne. Jag och siffror.....)

Måste bara säga att en del ledare inom hockeyn får man skämmas ordentligt för. Gapar och skriker på barnen under spelets gång istället för att låta dem tänka själva och ta egna initiativ. Ska de hela tiden vara uppmärksamma på vad tränaren står och skriker i båset att de ska göra så är de knappast fokuserade på vad som händer på isen...Det är min åsikt. Och jag vill också säga att ledarna i SUnne som finns runt Victor behöver man aldrig skämmas för!
Just i söndags så fick faktiskt Nors ledare gå ur båset pga dåligt uppförande mot domaren. Riktigt pinsamt! På vägen ut så blir han jättearg och börjar sparka på en stol, så alla på läktaren ser dessutom.

Något jag satt och kommenterade högt och tydligt på läktaren....då visar det sig att det är just Nors tränares fru som sitter på bänkraden framför mig. Gissa om jag fick några vassa blickar efter matchen!
Ibland kan man bara bita sig i läppen och önska att man hade hållit truten istället. Men ibland är det svårt när känslorna svallar. I det här fallet så sa jag heller inte något som var osant eller felaktigt, men det kanske inte var så smart att sitta det som hänt och kommentera bland de andra föräldrarna...
Sporten ädla känslor föder heter det så fint, och det verkar ju stämma....


Ja, ja, nog om detta lill aventyr i ishallen...

Jag har fått tillbaks mina provsvar och till min glädje så är jag helt normal. Inga konstiga blodvärden. Allt låg på normala nivåer. Och jag känner mig faktiskt bättre efter helgen som var riktigt lugn och skön.

Lugn och ro, och minimalt med press och stress är nog bästa medicinen just nu. Och så träna förståss.
Jag har inte börjat med någon yoga än, men har hittat en del kurser som jag kanske ska anmäla mig till. En var via kyrkan här på orten, och en annan via ett studieförbund. Jag tror det kan vara ett bra verktyg just för att lära sig att andas rätt. Tills dess så fortsätter jag som vanligt med ett eller ett par pass i veckan på SPA, och att rensa bort det som jag blir stressad av. Det kan vara personer, händelser, eller saker som triggar igång pulsen, och just nu när jag är såhär känslig så är det inte svårt att känna vad som är bra och dåligt för just mig.

Nu ska jag försöka sluta tjata om hur jag mår, och istället fånga dagen.

Ha det gott alla fina läsare!





6 kommentarer:

  1. Förstår dig fullt å fast!!! Ibland orkar man inte vara tyst !!! Å just detta laget är vida känt hur de beter sig...både ledare och spelare skönt att ni vann å ingen blev skadad !!! Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Skönt Maria att dina prover var bra, det känns mycket bättre
    då. Jag skall till Hagahuset i morgon torsdag på ögontrycksprovning, det tar bara 10 minuter, fast det är ju
    några mil dit. Ha det nu bra och hälsa Peter, Victor och Pixi.
    Kramar från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Skönt att du känner dig bättre och att proverna var bra! Hockeyn: Stackars barn som har en sådan tränare! Tycker det var bra att du sa din mening! Kan behöva höras. Kram Bettan

    SvaraRadera
  4. Har läst dina inlägg detta år.Hoppas du finner bästa "medicinen"som passar dig.
    Skönt att proverna var bra.
    Att kropp o själ tar tid att läka efter sådan smärta o stress ni har varit med om är verkligen förståligt.
    Fint att vi går mot ljusare dagar och planering för växthus o dyl kanske kan vara en hjälp.
    Varma kramar till dig Lena L

    SvaraRadera
  5. Skönt med bra svar på prover! Vilken härlig frukost ni dukade fram, då blev nog "gubbarna" glada :) Hoppas du finner ett eller flera bra sätt som du känner är rätt för just dig att bearbeta och fylla på energi och glädje. Kram på dig! // Ida

    SvaraRadera
  6. Heja dej! Låter som en Lotta-kommentar ;) Hade absolut inte orkat hålla mig, hade garanterat spytt galla!! Avskyr föräldrar och ledare som står och skriker glåpord under match:(
    Härligt att alla prover var bra och att du finner vad som är bra för DIG Maria <3
    Kram Lotta

    SvaraRadera