onsdag 2 januari 2013

Första inlägget 2013!



Grubbel, grubbel.....om ni bara visst hur mycket tankar som far genom huvudet när man är ledig och är utan sina normala jobbrutiner. Jag har svårt att fokusera och att vara strukturerad, så är det bara.
Men ledigheten har även varit skön med mycket umgänge med nära och kära, och framförallt har huvudet fått en välbehövlig vila från jobbtankar. Det är bara själen som svider oerhört när man får tid att tänka.

För att råda bot på tankar som kommer och far i huvudet så har jag de senaste dagarna sysselsatt mig med att sticka en ny tröja till Pixi. Hon är sådär nöjd kan jag säga...hon gillar inte sina tröjor speciellt mycket, men när temperaturen blir låg så åker de på iallafall när vi ska gå en längre bit. Man får vara lite bestämd på henne, och lura fram tröjan när hon inte ser. Ser hon att jag tar fram den så springer hon gärna och gömmer sig under en byrå eller sängen. Som en trotsig liten unge:)



Ikväll har jag och Peter kollat igenom Julias minnesfond, och vi är stumma av förundran över alla pengar som kommer in. Jag vill också förtydliga att alla pengar som kommer in kommer att delas ut till barn och ungdomar här i Sunne. Det finns inga kostnader eller administrativa dolda avgifter som sipprar ut. Varje öre ska gå till bra ändamål!
Ni är flera som månads sparar i fonden. Det tackar vi väldigt mycket för! Och det är många privat personer som satt in en "julpeng" i december. Tack snälla ni!
Och under den  senaste månaden så har Fryksdalens Sparbank skänkt en mycket generös julgåva till fonden. Och så såg vi också att Lärarförbundet skänkt en väldigt stor slant.
Tack alla ni som hjälper till att göra fonden så bra! Vi blir varma inombords för att vår tanke  har blivit så väl mottagen av er allihop.

Nu ska jag och Pixi gå ut på en kvälls promenad och testa nya tröjan.

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Åh det värmer att höra om både fonden och Pixis snygga tröja <3
    Stor kram på dig med! Lotta

    SvaraRadera
  2. Å, va skönt att höra om fonden. Det finns många varma människor.
    VA go Pixi är. Så sööööööt. Som en busig liten unge.
    Kram från Bettan

    SvaraRadera
  3. Pixi ser så där "lagom" nöjd ut ;) Jaa visst är det skönt med ledighet men det blir också skönt med "vardag" och lite rutiner som att komma isäng på kvällen tex... Ja Lärarförbundet gav en julgåva till fonden istället för till oss medlemmar och det tycker jag var ett bra initiativ! Ha en bra helg, vi ses väl säkert på söndag :) Kram Ida

    SvaraRadera