söndag 25 september 2011

Söndag....



Söndag morgon och det var lite extra svårt att gnugga sömnen ur ögonen efter min och syrrans filmkväll igår...det blev sent med andra ord!
Men det var det värt:) Filmerna var jättebra!!!

Hade tänkt att starta dagen med ett träningspass på SPA, men hela hotellet var abbonerat av SISU, så det var bara att vända tillbaks hemåt igen:(

Istället åkte jag, Peter och Victor till Torsby, till hembygdsgården Kollsberg där det var Bondens Marknad idag. Min mamma sålde ost på marknaden, så därför var det extra kul att åka dit.

Stället ligger jättefint på en liten udde ut i Fryken.
På området ligger det en massa gamla småhus (som brukligt på en hembygdsgård), en liten lanthandel, och ett cafe som serverade våfflor.
Riktigt mysigt ställe!



 Peter kollar utsikten



Vår fina tonåring!
Det hör inte till vanligheterna att han följer med mamma och pappa på utflykt!


Och det här var vad vi köpte med oss hem...
Holländsk Tomat och vitlöks ost. Mmmmm
Äppelmust.
Knäckebröd gjort på en massa olika fröer. Gott till en kopp the på kvällen!

Liknande knäcke bröds recept finner ni på den HÄR bloggen

(bloggen It´s a house som jag för övrigt läste för första gången igår på min systers inrådan...och jag blev grymt imponerad! Vårt renoverande i vårat lilla hus känns så pluttigt jämfört med de här människornas projekt! Ta en titt på före & efter bilderna själva och se)


Pixi följde med oss till Torsby, och hon har då ingenting emot att åka bil!



Idag la hon sig ner direkt vi åkte, och somnade som en gris mot en nackkudde som var ungefär dubbelt så stor som henne:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar