måndag 19 september 2011

Helgen



Heeej

Hoppas ni har haft en lika skön och avkopplande helg som jag haft:)

Jag inledde helgen med att kolla över växthuset, och det allra, allra  sista håller på att mogna därinne just nu... och nu börjar det se riktigt risigt ut bland alla tomater och gurkor...


Fikonträdet däremot ar riktigt fint än. Det slka snart få flytta in och stå i ett fönster i vinter..


Söta paprikor





Sweet pepper i parti & minut!


Inte så mycket golvyta kvar...


 Och ganska så risigt...


Nu längtar jag efter att få börja rensa...


 Och då behöver man en rejäl kompost...!

Fick en ide i senaste numret av "Allt Om Trädgård" som jag gjorde om lite...ritade en skiss och åkte till brädgården och köpte material- Alldeles själv dessutom! Kvinnor kan!

Peter och Victor har varit i Hagfors på Hockey cup hela helgen. Och då menar jag verkligen HELA helgen. De har åkt innan det blivit ljust ute, och kommit hem sent på kvällarna.
Själv valde jag att stanna hemma, och eftersom Julia också övergav mig för några timmars lekande med kompisra på Leklandet i Karlstad så tog jag lite kvalitets tid med min egen mamy istället.

Vi tog en promenad med Pixi ner till fågeltornet som ligger i skogen nedanför deras hus. Regnigt och ruggigt ute, men väldigt skönt att få gå i skogen och andas FRISK skogsluft!!!


Pixi trycker sig intill fika korgen. Liten gottegris !!!


Många fåglar guppade i vattnet. Men tyvärr var inga tranor där denna dag...




Efter den långa skogspromenaden tog jag tillvara på kvalitets tiden med mig själv och sträckläste en bok i 4 timmar!!! Så skönt att få läsa utan att bli avbruten:)

Och sen var jag less på mitt eget sällskap och började längta efter alla familje medlemmar.
I brist på annat att göra så frostade jag ur frysen. Tråkgöra, men skönt när det är klart.



1 kommentar: