söndag 11 september 2011

Nyfriserad Julia


Förebild som Julia knäppt själv med min mobilkamera...i smyg...Att hon aldrig lär sig!


....väldigt mycket hår som inte varit klippt sen tidigt i somras.

Frissigt som bara den!
Långa slitna toppar på sidorna som blivit slitna av sol & bad.





Efter "några" tag med urtunnings saxen...



Julia höll på att sätta i halsen när hon fick se hårbollen på golvet. Den hade räckt till minst EN peruk- lovar! Hon har så fruktansvärt tjockt hår. Automatiskt flög hennes hand upp till håret för att känna om det var något kvar...
Jag hade nämligen lovat att inte ta så "mycket" eftersom hon gärna vill ha kvar längden i håret.


Och så här blev resultatet. Pytte liiiite kortare, men framför allt mer inklippt och lite formklippt kanske man kan säga:)





Ni kanske undrar varför jag håller på och klipper folk till höger och vänster...både släkt och vänner brukar falla offer för min kreativitet..hehe

Jo så här är det...-När jag var yngre så var min allra högsta dröm att få bli frisör.
Tyvärr var jag lite skoltrött i nian, så mina betyg satte käppar i hjulen för min dröm. (Man skulle ha 4,9 för att bli antagen, det motsvarar typ MVG i alla ämnen idag...)
MEN jag hade flera kompisar som kom in, och de lärde mig gärna allt de kunde.
Gud vad vi färgade och klippte varandra. Vi hade nya frisyrer varje månad. Och det var inga vanliga pager eller uppklippningar vi kom med...nej, det var helblonderat- helpermanentat och assymetriska klippningar och  bobbade nackar som gällde. Vi testade allt med våra hår!

Och sen har det bara fortsatt, mitt intresse för att klippa.

Learning by doing är mitt motto och jag är INTE rädd för att klippa frisyrer jag aldrig provat förut.
Jag känner mig fram när jag klipper, och det bästa är när man har en bild att gå efter.
Min kusin Elias kommer ofta med bilder på nya frisyrer han vill testa. Och jag klipper:) Hittills har han varit nöjd.

Men när han kom med en önske bild på Patrick Swayzes frisyr  för några veckor sen var jag tvungen att inse mina begränsningar... Elias har nämligen spikrakt, extremt ljust hår...

1 kommentar:

  1. Vad lustigt - jag och Linus gissade ju på att du var frisör innan vi lärde känna er! Ha ha vad rättt vi hade egentligen! :) Och Julia är jättefin!
    Kram

    SvaraRadera