torsdag 15 september 2011

En liten promenad...



Efter jobbet idag så villejag ha frisk luft, så jag och Julia tog en liten promenad med Pixi. Vi gick ner i dalen bakom vårt hus, och så upp på nästa villa område. Och när vi gick där så insåg jag att där fanns massor av hus jag aldrig sett tidigare. SÅdana hus som ligger på lite avkroks vägar, där man normalt sett inte åker med bilen...det kändes lite konstigt eftersom det fågelvägen från vårt hus är några hundra meter emellan...


Iallafall så gick vi nere i dalen en stund, och det är lite spännande för det finns en grävling där nere. Inte för att jag vill möta den eller så, men det kan ju vara kul att se den på håll.

Efter allt regnande de senaste dagarna så är älven som rinner genom dalen halvt översvämmad...det gäller att se sig för vart man sätter förtterna, annars kan man få VÄLDIGT leriga skor...








Julia hoppar upp på en stubbe...


Och så kom vi på den smarta idén att jag ska fota henne i luften när hon hoppar, med min proffsiga mobilkamera som har en utlösningstid på allt emellan 2-8 sekunder...



1-2-3...hoppa!


Nähä- inte den här gången heller....


1-2-knäppa bilden-3 och lite till- hoppa! Det här var det närmaste vi kom ett flygande kort...Men kul hade vi iallafall:)


Bäst att gå hem...



Hemma igen!


Det är vad vi gjort ikväll. Inte så mycket, men det är skönt det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar