lördag 24 september 2011

Lördag....




Vaknade kl 8 imorse och var ovanligt pigg.
Kanske inte så konstigt med tanke på att jag knoppade in kl 10 igår kväll. En hård vecka på jobbet sätter sina spår... Det är högsäsong på jobbet och  alla har 1000 saker att göra varje dag.
Men nu är det helg, och som tur är har jag lätt för att koppla bort arbetet & stressen när jag är ledig:)

Jag fick med mig Peter ut på en tidig löptur imorse .
Vi sprang upp till kyrkan, och sen "Solbackarundan". En tur på ca 5 km.
Det var fortfarande dimmigt när vi sprang, och temperaturen var på nollan, så vi fick ha ett ganska högt tempo för att bli riktigt varma. När vi kom hem smakade det extra gott med riktig helgfrukost.
Äggröra, juice, färskt bröd och massor av kaffe!

Solen tittade så småningom fram genom dimman, och dagen har varit helt underbart skön!
Jag har varit ute hela dagen lång och röjt i växthuset....
Slängt alla tomatplantor, och sopat och fejat, tvättat krukor, och kört alla blommor som ska sparas till jobbet för övervintring.

Träden på vår baksida är alldeles knallröda. Riktiga höstfärger!



Julia opch jag tog en fika utomhus i solen. Och när jag tar fram kameran så gör hon såhär....



Men då smygfotar jag istället...:)


Skörden från växthuset idag har jag lagt på en bricka eftersom allt inte är moget än.
Tomaterna kommer att mogna när de ligger på en bricka i solen.
Chilin som heter "Lemon Drop" ska bli gul...spännande att se om den också mognar.
Peter tog sig en smakbit av den eftersom han gillar starka saker...och det var bra drag i den enligt honom... Så den åker säkert ner i en thaigryta framöver.
De sista gurkorna måste fått fnatt, för de har väldigt konstig form...ser mer ut som krokiga bananer...







Ikväll är min syster Malin här med sin Leo.
Så nu blir det myskväll med godis och film.

Leo som INTE gillar moster mias kamera blixt...

Vi har hyrt Hur Många Lingon Finns Det I Världen och
Water for Elephants (som vi ser efter att barnen somnat)...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar