onsdag 11 juli 2012

Stockholm...

Ett snabbt litet inlägg från mobilen eftersom datorn blev kvar därhemma...
Tur var det för här har vi INTE tid att sitta inne & surfa och blogga.
Vi skjutsade hem farmor till Finspång i måndags, och efter ett middags stopp hos henne fortsatte vi till Stockholm. Vi lånar Helenas mysiga lägenhet mitt på Kungsholmen. Nära till allt, tunnelbanan ligger i princip mitt över gatan, och det är bara några stationer till T-centralen.
Vi har Victors kompis Viktor K med oss, så vi är 4, vilket känns skönt.
Igår var grabbarna på grönan nästan hela dagen. Jag och Peter var kulturella och besökte Rosendals trädgård, Hywellska museet, Walemarsudde och rundade av med Allsång på Skansen. Vi hade ingen aning om startfältet av artister, men vi var mer n nöjda när vi gick därifrån:)
Idag har jag haft lite egentid när Petet och grabbarna besökt div idrottsarenor...Och ni som känner mig vet nog vad jag gjorde...shoppade! Gudrun Sjöden hade rea så där fyndade jag tyg till köksstolarna och fina sandaler. Och så har jag bara strosat runt. Tittade in i storkyrkan och tände ett ljus för Julia som jag tror flyttat in i mitt hjärta.

Hon är med mig hela tiden, det känner jag.
En båttur runt Djurgården, kollat tre kronors museum i källaren under slottet, och gått genom paradvåningarna några våningar upp. Nu har jag sett vita havet, konseljrmet, ordenssalarna och mycket mer. Och nu tog krafterna slut för oss allihop. Vi slappar i lägenheten och funderar på om vi ska orka ut nåt mer ikväll...godisskålen är framplockad ser jag nu, så jag gissar att det blir soffläge istället resten av kvällen.
Imorgon ska grabbarna bestämma vad vi ska hitta på, vi vuxna ska bara hänga på, och sen packar vi ihop och far hemöver framåt kvällen.

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Skönt att se att ni har det mysigt i Stockholm.En dag på stan är ju aldrig fel.Önskar er en fortsatt trevlig semester.Många kramar från fabriksgatan

    SvaraRadera
  2. Härligt med avkoppling :) Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Det känns så bra att veta att ni har det bra i Stockhom,
    satt här i Deje och titta om vi skulle ser er på Skansen.
    KRAMAR till er från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  4. Bilden på Peter i gräset är ju bara så bra! Han i ett nötskal:) Ha en fortsatt bra semester, kram SIS

    SvaraRadera
  5. Åh va mysigt ni har det! Jag blir alldeles varm när jag läser att Julia flyttat in i ditt hjärta<3 det tror jag med!
    Njut nu av storstadspulsen:) här i Sunne är det sig likt:) Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Blir varm när jag läser om er och ser bilderna! Gillar speciellt bilden på Peter i gräset! Ser härligt stölligt ut!Hehe! Bettan Persson

    SvaraRadera
  7. Vi känner inte varandra Maria, men jag bor i Sunne och har följt din blogg en tid. Har inte kommenterat förut men läste detta i en annan blogg jag följer och jag tänkte på Julia och er;

    Döden är inte farlig, jag försvinner inte när jag dör jag bara inte syns.
    Jag är här med er och lämnar er aldrig men jag syns inte.
    Jag vakar över er, se det som att jag bara är i ett annat rum, lämnar er det gör jag aldrig!

    Kram/J

    SvaraRadera
  8. Jag tror att Julia är med er på er tur till Stockoholm och glädjs åt sin fina familj!
    Även om er situation är ofattbar för oss andra, så är det viktigt för er att kunna glädjas och njuta av livet!

    I går lämnade jag ett större bidrag till barncancerfonden, vilket kändes väldigt bra. Jag hoppas att de fantastiska tjejerna i "Juliaresan" uppnår sitt mål!

    Jag önskar er en skön sommar och tänker på er varje dag, trots att vi aldrig mötts!

    Många kramar från en mamma "därute"

    SvaraRadera
  9. Åå vad fint väder ni verkar ha haft på er tripp te stora staden. Snälla ta med det hem te Sunne! Här mullrar åskan för fullt just nu...
    Så klart att Julia är med er, det kommer hon alltid att vara. Kram på er och ha det fortsatt gott! // Ida m familj

    SvaraRadera
  10. Så skön syn på Peter liggandes i gräset, hel nöjd med sin bedrift. Jag kom osökt att tänka på det glada 80-talet (tror jag det var eller tidigt 90) då Peter varit på Midsommarfest i Vitteby....
    Blött värre blev det.

    Jag är helt säker på att Julia är med och skrattar åt sin tok-sköna pappa.

    Vad härligt för er allihopa att få ladda batterierna, och som du säger Maria så får ni alla oss andra att stanna upp i livet och inse dess skörhet, att inte ta något för givet.

    Dörren är öppen och kaffe finns alltid.

    Många hjärtliga kramar från familjen i Backa

    SvaraRadera