lördag 14 juli 2012

Hej på er,

Bullbakning, fika hos mamma, loppisar och hantverksmässa i Bäck...ja, det är vad jag fyllt dagarna med sen vi kom hem. Allt går bättre när det är "fullt upp"...
Men så ibland måste jag bara stanna upp och tänka lite. Då sätter jag mig på Julias rum och luktar på hennes kläder och tittar på hennes fina kort, eller så åker jag till hennes plats vid kyrkan. Ibland går det bra, då sitter jag och pratar lite med henne i tanken. Ibland är det bara jobbigt och jag gråter floder. Ungefär så lever jag nu. Upp och ner hela tiden. Men jag känner att efter dagarna i Stlm så har mitt leende kommit tillbaks. Det har varit borta i några månader. Ett litet steg i rätt riktning:))

Peter och jag rensade lite vid Graven igår. Vi har tagit bort blommor som blivit dåliga, och även en del fina brev och teckningar som fått regn på sig och blivit förstörda. Ni skriver jättefint till Julia, och jag tror hon sitter däruppe i himlen och ler när hon ser hur gulliga ni är. Idag hade nån snäll kompis lagt dit ett åkband från vattenlandet, och vet ni vad....bada, det var det Julia mest av allt ville göra när hon var sjuk. Så tack du snälla vän som la dit bandet.

Idag tycker jag synd om Pixi. Hon har sån klåda, tappar massor av päls, och har fått ett fult sår på nosen. Eftersom vi har en skabbräv som springer på tomten så gott som varje dag, så googlade jag upp symptom- och ja, det måste va det hon fått... Som tur är verkar det vara lätt att bota hos veterinär. Om hon är påverkad imorgon så får vi ta en akuttid, annars väntar vi tills måndag och går till Bengt, vår vanliga veterinär.
Grabbarna har varit i Årjäng idag på V75, inga större vinster och dåligt väder så jag tror de njöt när de kom hem till nybakade bullar och ett glas mjölk.
Själv sitter jag och njuter av Victorias program på TV'n. Vilka fina artister vi har i Sverige. Starkast lyser Loreen och Danny.

Nu är det dax att lägga bort telefonen som jag bloggar från. Det ligger en liten söt fröken bredvid mig i soffan som piper om att hon vill bli kliad.

Postar en bild på bullarna som jag är så stolt över att jag gjort idag:)

Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Bullarna såg otroligt goda ut, hoppas det finns några kvar tills vi kommer och hälsar på nästa gång! Som alltid i mina tankar syster<3

    SvaraRadera
  2. Kanske var det den räven som P-O såg vid återvinningsstationen uppe vid Möbelhuset häromdagen!? Han sa att den var smal och verkade hungrig....
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. hej Maria
    Igår var jag och Agnes på kyrkogården och la dit åkbandet,för vi visste att hon gillade att vara på vattenlandet<3
    Vi saknar henne så/julia Jäfverström

    SvaraRadera
  4. Bullarna ser jättegoda ut, förstår att det smaka bra för Peter
    och Victor. Så fint av flickorna som lade åkbandet till Julia,
    vi tänker på Julia och er.
    Kramar till er från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. Som vanligt så skriver du så fint :) Stackars lilla Pixi, men det blir ju bra när hon får hjälp från veterinären. En del hundar kan få en spruta som tar bort både skabb, mask och andra parasiter. Hoppas någon jägare hittar räven och kan avsluta dennes lidande...

    SvaraRadera
  6. finns nog inget som slår hembakade bullar å ett glas kall mjölk :)
    Men stackar Pixi :( hoppas det går bra med henne, skabb e inte kul:( jag hade både hund å katt som drabbades när jag va yngre å dom fick ett särskilt schampo som dom skulle tvättas med.
    Ha en bra måndag å passa på att njuta nu är solen skiner:)
    kramar till er/ camilla j

    SvaraRadera