tisdag 8 juni 2010

Trädgården

Det växer så det knakar i trädgården nu när det blivit varmare ute, både dag och natt.

Min Chilipeppar har nu två jättestora frukter som snart är skördeklara. Ska bli så spännande att se hur starka de är!

Eftersom jag fått plantorna av Lena på jobbet kanske vi får ha en provsmakning tillsammans...




I pallkragarna växer det också bra.
Här växer salladerna och dillen.



Persilja, rädisor (som jag redan norpat av) och några blomkålar som jag också fått av Lena.

Nu kanske ni tror att jag får alla mina plantor av Lena...men om ni läser hennes blogg HÄR, så ser ni att hon får en del av mig också...det är faktiskt jättekul att byta med varandra. Men jag är lite (läs fruktansvärt)avundsjuk eftersom hon har ett superfint växthus, där allt växer & mognar dubbelt så fort som här...



Morot och rödbetorna



En liiiten tomat, så liten som en ärta har kommit fram. Jag har en till som är som en vindruva någonstans på plantorna, men den hittade jag inte när jag fotade.
Man får vara glad för det lilla här i livet=)



Mina Allium växer så det knakar, och de här fina lila bollarna blommar länge. Och de är riktigt dekorativa även sen de blommat över. Jag brukar inte klippa bort dem förrän på hösten.



Och till sist en pelargon som äntligen blommar. Ser nästan ut som en polkagris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar