onsdag 9 juni 2010

Jag har handlat...

...på loppisen som finns i huset precis brevid jobbet.

Jag har fyndat en stor röd resväska av märket Samsonite. Jag har kollat på de här resväskorna förut, och de är inte billiga... de ligger på dryga tusenlappen i affären. Men den här gav jag bara 50.- för. Den duger gott att ha när jag är ute & reser i jobbet.




Det mest spännande med den är att den har ett kodlås, och ingen vet koden....den har tre sifferkombinationer...alltså finns det 999 kombinationer, och än så länge har jag kommit till 020. Eller rättare sagt, min kollega Mattias har kommit till 020 för han är jättenyfiken. Det ligger nämligen något i väskan. Tänk om det är en bunt med pengar!!!???
Kanske någon gammal tant har lagt hela sin förmögenhet i väskan, och så har hon dött, och någon släkting har städat ut hennes hus, och tänkt att "En gammal väska, den slänger vi"...ja ni hör vilken fantasi jag har...den har inga gränser!

Spännande, spännande. Jag återkommer med en rapport om vad som låg gömt i den röda väskan.
Jag tror jag ska sätta barnen på att få upp den ikväll när jag ändå ska städa. Jag tror jag ska muta dem med en varsin Trisslott.

2 kommentarer:

  1. Ja, eller hur! Tyvärr har jag inte haft tid att öppna den ännu.

    SvaraRadera