söndag 6 juni 2010

Nationaldagen

Vilken härlig Nationaldag vi haft. Och vilket fint väder det varit i Sunne! Ca 20 grader och klarblå himmel hela dagen. Överväger allvarligt att börja plocka ut semester i början av juni frånochmed nästa år...det känns som att det är den solsäkraste tiden på året...

Hursomhelst så har vi haft flaggan på topp idag för att fira Sveriges egna dag. Det är alltid lite speciellt när den är uppe, lite högtidligt.





Julia och jag åkte iväg till ridhuset på förmiddagen för att kolla på dressyträvlingarna. Och jisses vad duktiga ryttare vi såg, och vilka fina hästar! Vi tog också en sväng i stallarna och kollade på alla nya hästar som tillfälligt var inkvarterade i ridskolehästarnas boxar.
Efter några timmar var vi tvugna att åka hem och tanka i oss lite mat och fika.
Jag passade på att få mig en varm och svettig timma i solstolen med en bok, precis som jag planerat, men jisses så varmt det var! Så varmt att vi åkte tillbaks till det svala ridhuset och såg på "la grande finale" på hela tävlingen. Det var det lite äldre artilleriet som red, de som rider i frack, hatt och har hästar som jag inte ens vågar tänka på vad de kostar...men vilken uppvisning de gjorde! Jag fick stundvis gåshud för att det var så fint. Man ser verkligen vilka hästar och ryttare som passade xtra bra ihop, de blir liksom "ett". Och det är då jag får ståpäls, för att det är så bra, och vackert.
Här är en häst som jag tyckte var extra fin och tog några kort på.







Julias ögon tindrade lite extra när hon såg alla fina hästar, och nu längtar hon extra mycket till ridlägret som börjar nästa söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar