söndag 6 juni 2010

Mera spring

Ikväll drog det i tränings nerverna igen...och när de börjar spöka är det inget annat att göra än att klä om till träningskläder...annars blir det ingen ro i kroppen=)
Idag blev det blev en härlig springtur i kvälls solen. Peter ville inte följa med, och då vågade jag inte springa elljusbanan, som ju går i skogen...istället tog jag en tur upp till kyrkan och runt där en bit...Solbackarundan tror jag den kallas, och den är på ca 5 km. Solen stog högt på himlen fast klockan var över halv nio, och det var fantastiskt vacker utsikt däruppe över Sunne och Sundsberget.
Benen går mer och mer av sig självt när jag springer, och idag behövde jag bara stanna några få gånger för att lugna pulsen lite.
Jag har kommit på att om man saktar av och springer lite saktare en stund så lugnar pulsen också ner sig lite...
Kvällens tur klarade jag av på 40 minuter, och det ska bli kul att se vad jag kan klocka mig själv på i slutet av sommaren, kolla om träning ger färdighet=)

2 kommentarer:

  1. Åh, så härligt det låter :-)

    SvaraRadera
  2. vad härligt Maria att du springer. det är så skönt, saknar det mycket.cykling ger mig motion och promenader.vi får ta ett pass på spa snart också .

    kram mamma

    SvaraRadera