söndag 6 juni 2010

Tältnatt fortsättningen...

Jag hade visst fel...barnen somnade gott i tältet inatt efter några vändor in på toa, samt diverse vändor in för att hämta vattenflaskor, tilltugg, tidningar mm.
Eftersom jag själv har sovit tokgott i min egen sköna säng så fick de själva redogöra för nattens händelser.

De hade somnat runt kl 1 och sovit till 4. Då började fågelkvittret väcka dem. Efter det somnade de om en liten stund till kl 5. Då låg de och snattrade en sutnd innan de gick in i huset för att kolla på TV:n. Så när Peter kom ner kl 6 för att göra morgonkaffe, så satt de på rad i soffan. Något trötta!

På dagens schema för mig och Julia står ett besök i stallet där det är dressyrtävlingar hela helgen. Vi ska försöka ragga upp en kompis åt henne innan, för hon har varit själv hela helgen, bara fått varit med på en kant med Victor och hans polare.
Efter det ska jag försöka att göra minsta möjliga resten av dagen. Bara vara alltså, men det är inte så lätt...men jag ska göra ett allvarligt försök iallafall. Kanske sova räv i solstolen, så Peter lagar mat tex...Hihi Jag ska iallafall börja läsa en ny bok som jag lånat av syrran.
Jag har precis läst ut "100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Grabbarna på jobbet tyckte att den var tokrolig...och visst var den bra och ganska osannolik bitvis, men tokrolig...nja...
Nu ska jag istället börja med Andreas Karlsson´s (han i IDOL juryn)biografi. Enligt syrran var den super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar