måndag 14 juni 2010

En kväll i friska luften.

Ikväll när jag kom hem från jobbet var jag så trött! Men jag vill ändå passa på att ta tillvara på de här "Julia fria" dagarna med Victor. Det är så sällan han och jag gör något ensamma tillsammans. Så vi ringde till mormor och frågade om hon ville med på en fisketur. Och det ville hon gärna. Så vi letade mask, packade en fika korg och gav oss iväg till en liten skogs sjö för att meta lite firrar...solen sken och det var alldeles knäpptyst i skogen, förutom alla fåglar som sjöng. Jag vet faktiskt inget bättre sätt att ladda batterierna på än så här. Det är som balsam för en stressad själ!



Vi fick upp fem små aborrar, som fick åka tillbaks i plurret direkt. De var lite för små för att ta hem och röka.

Efter fisket åkte vi hem med mamma och tog en kvällsfika i solen.







Det är alltid så kul att gå runt och kolla hos mamma och hennes Kenneth. De har en gammal lagård och ett stort magasin med en massa gamla saker i. Man hittar alltid något intressant.
Nu har jag gått i växthus byggar tankar i ett par veckor (efter att ha besökt Lenas växthus), och jag vet precis hur det ska se ut...lite gammeldax och i engelsk stil med gamla fönster...med en murad sockel med gammalt tegel...

Och kolla vad jag hittade hos mamma idag...! PRECIS sådana stenar som jag vill att ett ev växthus ska ha!!!





Vilka skatter som kan gömma sig i en gammal ladgård! Och enligt mamma finns det ännu fler att gräva upp!

När jag kom hem filade jag lite på några betongfat som jag gjutit i betong. De här är av Phusalis blad.




Och de här av Änglatrumpet blad.

Jag har tänkt att man kan ha dem som dekoration med sand och ett ljus i ute på altanen i sommar. Även om det är ljust typ dygnet runt nu, så kommer snart augstikvällarna med sitt mörker, och då är det skönt att tända upp lite i mörkret.



Jag fick med några vallmo plantor från mamma som jag planterade på framsidan av huset, precis brevid trappen.
De kommer att lysa upp fint med sina knallröda blommor mot vår nya ytterdörr som kommit idag, efter 8 veckors väntan.

1 kommentar:

  1. Det var så mysigt att va med er och fiska,vid denna underbara tjärn i solen. det gör vi fler gånger. ska gräva fram alla tegelstenar,efter midsommar ska vi se hur mycket det blir. Wow vilket fint växthus det vore en dröm att ha ett sådant. Vet att ni gör nåt snyggt.

    Kram mamma

    SvaraRadera