lördag 5 juni 2010

Jag löper...



Vilken fantastiskt bra tränings vecka jag haft!

Jag har klarat av mina pass på SPA, samt sprungit hela tre gånger med Peter på eljusbanan.

Jag kan förtydliga här att jag alltid sett mig själv som en icke springande människa...visst har jag provat, men jag har alltid kännt mig tung och klumpig, flåsig och helt enkelt inte tyckt att det varit kul.

Tills nu!

För varje pass jag sprungit under veckan, har jag känt att det går lättare och lättare. Benen börjar liksom att gå lite av sig själv, och flåset känns mer och mer kontrollerat. Imorse sprang Peter bakom mig och eldade på så jag tog verkligen i lite extra och sprang mycke längre än jag gjort förut, utan att stanna.

Nu springer vi inte några mil än, utan 2,5 km banan + vägen hem på 2 km. Men ändå. Jag springer -och jag är så stolt över mig själv!
Jag hoppas den här vanan kan hålla i sig heeela sommaren, för det är faktiskt ett väldigt mysigt sätt att börja dagen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar