onsdag 6 januari 2010

Så kallt, och så varmt!

Imorse när jag vaknade stog termometern på obarmhärtiga -25 grader! Huu, det känns när man går ut! Det svider och biter bra i kinderna när man varit ute i mer än 10 minuter. Kisspauserna med Disel har blivit få, men korta. Han verkar inte heller gilla kylan något vidare!



Och kallare blev det framåt kvällen. -31 grader...det kallaste som jag upplevt och kan minnas!



Ikväll var vi hembjudna till min mamma på mat och bad i tunnan. Det är en tradition vi har varje år vid jul. Men eftersom vi firade julen hemma hos oss i år, så tog vi igen det nu. Det var inte bara vi som var hos mamma, utan även min moster med familj, och min morbror med fru. Alla som var ditbjudna brukar i vanliga fall aldrig tveka för ett bad, även om det är minusgrader! Men nu när termometern fallit så rejält var det bara jag och mamy som hoppade i bikinin. Och oh my lord vad skönt det var! Temperaturen i vattnet höll sig på stadiga 40 grader och vi frös inte ett dugg!
Min moster och Julia är och kollar till oss så vi inte förfryser...




Frosten satte sig överallt!





Men roligast ikväll var nog Disel och lilla Polly. Polly är min morbrors lilla korsning av Yorkshire terrier och något annat...
De fattade tycke för varann direkt och blev vänner...



Och efter ett tag blev de kära i varandra. De sprang och pussade på varandra hela tiden. Dit den ena gick, gick den andra också. De hade bara ögon för varann. Och Ronny & Lena, om ni läser det här behöver ni inte vara oroliga. De gjorde inget olagligt! Det var bara "tonårshångel" eller vad man nu ska kalla det...men gulliga var de iallafall!

Pusskalas



ännu mera pussar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar