måndag 4 januari 2010

Jag filar på formen...

ikväll tog jag mig i kragen och tränade Step Mix! Och det var så kul!
Det har ju blivit lite si och så med träningen under Jul & Nyårshelgerna...och mycket god mat och så en och annan chokladpralin på det, sätter sina spår...

Så för att komma i form och bli av med alla möjliga valkar som kommit smygande här och där tänker jag sluta med "finpassen". Eller åtminstonde dra ner rejält på den typen av lågintensiv träning.
Jag har nämligen märkt att det visserligen är bra för att stretcha ut stela muskler, öka smidighet och balans. Men det bränner inte så mycket som jag skulle önska.

Jag har alltid haft ångest när det börjar närma sig sommaren. När jag vet att bikinin snart ska dammas av. Och om det bara vore så att det var jag som skulle bada, så skulle jag gladeligen åka till en ensligt belägen skogstjärn och bada alldeles för mig själv. Men nu är det inte riktigt så...barnen vill gärna bada mitt i smeten där alla kompisar är. Och inte kan jag gå fullt påklädd på stranden... Så i alla år har jag så snällt glidit ner i bikinin och dragit in magen på vägen ner till vattenbrynet. Nästan hållit andan faktiskt. Sträckt på mig så att jag ska se lite längre ut...You name it!

MEN, förra sommaren var den ångesten inte alls så farlig. Jag hade tränat ganska många månader och faktiskt börjat gilla läget. Jag kände att allt inte fladdrade när jag rörde mig och började faktiskt kunna ligga & sola där mitt i smeten, bland alla andra.
Och när man en gång har haft något, och njutit av det, så är det svårt att vara utan...
Så därför tar jag nu tag i mina nytillkomna trivselkilon, innan jag växt ur fler byxor än vad jag hittills gjort den här vintern.

Så framöver blir det bara "svettiga" pulshöjande träningspass.

Ska bli kul att se om det ger resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar