fredag 29 januari 2010

Fredag...

kväll är det just nu och jag sitter och summerar en toppenvecka! Både på jobbet och hemma har det flutit på fint.

Peter har börjat på sitt nya jobb (projekt på posten)sen några veckor tillbaka, och det har varit en hel del resor för honom under dessa veckor. Mest till Örebro. Den vägen tror jag han snart kan köra med ögonbindel nu. Haha. Det kan lätt "tjorva" ihop sig på hemmaplan med allt som jag nu är van att göra när han är bortrest. Träna till ex... Men den här veckan har jag faktiskt kommit iväg ändå till SPA och fått mina älskade träningspass =)
Barnen kämpar på med skolan, och efter ett utvecklingssamtal med Victors fröken under veckan, så har vi nu tillsammans kommit överens om att ta nya krafttag med skolarbetet. Han har en tendens att slarva sig igenom sina läxförhör. Vi ser att han har potential att ha toppenbetyg, men tyvärr så prioriterar han annat ibland...
Hans nyckelben läker fint och den här veckan har han tom vågat sig ut på isen igen. Inte i någon match eller så, men bara för att få lite motion.

På jobbet har vi fått en MEGA leverans av varor! Och så ska vi flytta till nya lokaler om en vecka, visserligen vägg i vägg med de vi har nu, men en hel del pusslande och dragande räknar jag med att det blir. Och det här har jag längtat efter. Jag blir lätt rastlös när det är lugnt, och det har det varit i vinter. Så nu är det extra kul att gå till jobbet, när det finns så mycket att ta tag i.

Avslutar med en fin bild på barnen. De hade semelätar tävling ikväll. Det gällde att äta en semla utan att slicka sig runt munnen en enda gång...Inte helt lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar