lördag 30 januari 2010

Karlstad idag

efter Julias ridlektion på förmiddagen, åkte vi till Karlstad och hämtade upp grabbarna som sett på en hockeymatch. Därefter spenderade vi några timar hos min syster Malin. Jag hade pikat henne innan och sagt att "du bjussar väl på middag". Och det gjorde hon. Vi fick god lasagne, och efterätt bestående av choklad muffins och en kopp kaffe. Det var smaskens!
Därefter hjälpte jag henne att mäta upp några väggar i hennes kök. Hon har ett riktigt svårmöblerat kök som hon aldrig blir riktigt nöjd med. Men nu ska det målas och tapetseras om och jag har lovat att hjälpa till med att fixa några nya köksskåp från IKEA. Hon har en gammal lägenhet med riktigt högt i tak, så tanken är att jag ska trava skåpen på varandra...
Ska ta och skissa ihop något, så får vi se om hon godkänner och blir nöjd sen.

Efter det gick vi på bio. Alvin och gänget 2. Och den var sådär måste jag säga. Även om det är en barnfilm, så finns det vissa krav för att det ska bli godkänt. Nej, 1:an var bra mycket bättre.

Efter det hann vi med en hel halvtimma på IKEA. Vi sprang nästan genom varuhuset...det är en bit, så där fick jag dagens motion. Haha.
Victor har önskat sig en egen fåtölj till sitt rum. Och det fick han idag.
Och så inköptes de obligatoriska ljusen. Och lite av det som man inte skulle ha...en liten badrumsmatta, med matchande handduk. Ett fårskinn, en ny sits till toan. Och jag som har köpstopp! Men det var bara nyttosaker och inget som var till bara mig, så det kan väl inte räknas...eller hur?

Och för er som undrar varför jag har köpstopp. Jo, jag har en tendens att hamstra kläder & saker. Men nu är garderoberna och nästan alla skåp i huset nyrensade, och jag tänkte att jag ska försöka förhindra att fylla på dem igen. Och så ska vi åka till Thailand nästa jul. Och det är INTE gratis. Så istället för att spendera hundralappar hit och dit, på lite av varje, som man egentligen inte behöver, så ska jag försöka spara många sköna slantar på mitt köpstopp istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar