måndag 2 februari 2015

Tretti.se- varning!

Det är inte ofta jag använder bloggen till att skriva skit om något men nu tänkte jag ta tillfället i akt och varna er för ett företag jag anser vara mycket oseriösa!

I somras köpte vi en torktumlare från tretti.se. Den kostade drygt 4000:- och jag valde internet framför vår lokala elfirma pga priset. Fri frakt och fri hemkörning, allt gick smidigt och snabbt!

Tyvärr gick tumlaren sönder i mitten av november och det berodde på ett elfel som tyvärr inte gick att laga. En solklar reklamation alltså. Detta tog ungefär 6 veckor att komma fram till...
När tretti.se inte kunde få fram en tumlare av samma märke (Samsung) valde jag att få en återbetalning så att jag kunde köpa en av samma modell någon annanstans.
Och det är nu problemen börjar på riktigt. De påstår att de betalat tillbaks hela summan men jag ser inga pengar på kontot! Många mejl och flera samtal senare med timmar i telefonköer kommer de fram till att betalningen kommit i retur. 
Jag ger dem återigen mina uppgifter och nu har jag väntat ytterligare tre veckor på en utbetalning...som skulle ta någon bankdag från början. Samma visa denna gång- de säger att de gjort återbetalningen ett datum men inga pengar syns. De ger mig referens nr som inte funkar hos banken osv osv. Grrr!
Nu får jag inga svar på mina mejl och när jag ringer deras kundtjänst och ber om att få bank kvitto mejlat så går det inte. Alla deras utbetalningar går per automatik och de får inga kvitton från banken. Jojo, det tror vi säkert på! Ekonomiavdelningen fick man inte heller prata med då ingen där var anträffbar kl 11 på fm och inte resten av dagen heller verkar det som eftersom ingen återkopplat som vi kom överens om.
Jag känner mig grundlurad, överkörd, och framförallt arg för all tid jag lagt ner på att försöka reda ut det här!
Imorgon åker en anmälan till ARN iväg och jag funderar faktiskt på att göra en polisanmälan också.
Jag vill bara ha mina pengar tillbaks, men just nu känns det som om vi blivit blåsta!


3 kommentarer:

  1. Förstår att du är arg! Vem skulle inte bli det... telefonkö är ju bara en anledning. Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Aj då... Den sidan har jag varit in på några gånger och kollat men det har slutat med att jag aldrig köpt något. Hoppas att ni får rätsida på det här!/Anna-Karin L.

    SvaraRadera
  3. Så arg har jag varit vid flera tillfällen, finns många företag som försöker lura kunden. Självklart ska du in med en anmälan, börja med Konsumentverket och sedan ARN. Jag har fått rättvisan på min sida med hjälp av dem, många sköna tiotusentals kronor blev räddade. Lycka till!

    SvaraRadera