tisdag 17 februari 2015

Halllååååå...

Så svårt det är att få tiden att räcka till att skriva här ibland... Hoppas ni inte blir alltför ledsna när det blir långt emellan!
Jag vill så gärna skriva något litet varje dag, som en liten dagbok, men ibland får man lägga ner ribban lite på vad man vill hinna med. Senaste veckan har jag också kännt mig lite "racklig" och labil så jag har försökt att ta det riktigt lugnt och bara vara. Helgen var faktiskt en riktig pärs! Lördagen som var alla hjärtans dag grinade jag mig mer eller mindre igenom, och söndagen var jag så slut av alla känslor som stormat i kroppen att jag var tvungen att få vara lite själv och ladda om. 
Jag körde ett zumba pass som definitivt fick mig att dra på smilbanden igen, och så gick jag faktiskt på bio- helt ensam.  Fifty shades of Mr Grey, och jag tyckte den var riktigt bra! Den levde  absolut upp till den första boken! 
Nog om det- jag har fått mycket frågor om groddarna och jag kan berätta att jag fick hjälp med rensningen av Noi. Två stora påsar fick vi ihop:) Jag är tveksam till om det var värt besväret eftersom de inte är så jättedyra att köpa, men nu har jag iallafall provat- och goda blev de!


Just nu befinner jag mig hos syrran. Olle och jag åkte hit igår em. Idag på morgonen har vi varit i  Herrhagskyrkan på en sång och rytmik träff för små barn. Olle har inte riktigt varit i så stora barnsamlingar förut, så jag visste inte alls hur han skulle reagera...men han tyckte det var riktigt kul! Efter några sånger kröp han ur mitt knä och satte sig mitt i den stora ringen av människor och så gungade han med till musiken och smilade åt alla som vill titta på honom...mig brydde han sig inte så mycket om, det fanns så mycket annat kul att kolla på!8




Olivia däremot tog det lite lugnare och stannade i mammas trygga knä...


Efteråt stannade vi en stund i lekrummet och provade alla roliga leksaker...




Olivia fullkomligt älskar att gå omkring med dockvagn! Hemma har hon Julias gamla rosa dockvagn som fortfarande är riktigt fin! Eftersom hon inte går själv än så orsakar det här ryggskott på alla som ska gå och hålla i  varv på varv:)


Just nu sover de små middag och jag och syrran liger i varsin soffhörna och slappar. När Leo kommer hem från skolan om en liten stund  ska vi åka  till badhuset. Det är nästan storm ute och riktigt kallt och ruggigt så att få krypa ner i en varm pool känns faktiskt helt ok:)

Mår ni bra? Det är så tyst ifrån er ibland? Jag uppskattar verkligen när ni skriver något tillbaks:)

Kram

4 kommentarer:

  1. Ja, Maria jag har väl inte så mycket att berätta, jo i fredagskväll kom Kia och Anders och sen på söndag kom Lennart, Robert och lilla Mercedes så det var roligt till lördag skall jag till Hammarö vi skall uppvakta Anders som fyller år den
    19/2. Ha det nu bra kram från Ulla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsa grattis till Anders från oss när du åker dit till helgen:)

      Radera
  2. Härligt m sång o rytmik :) Han verkar gilla musik er lilla goding. Jag fick förtroendet av Peter att låna honom i söndags i ishallen när P skulle skjutsa dig till bion. Å va han är en charmör denna Olle jag sjöng Babblarna sången o han diggade. När jag blev tyst så buffade han o diggade igen så att jag skulle sjunga en gång till :) Hoppas bion va bra och att du känner dig bättre. Tänker på er <3 Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen i ishallen Ida! Snällt av dig:)
    Jo, Babblarna är fortfarande en favvo så jag förstår att han diggade:)
    Kram

    SvaraRadera