söndag 8 februari 2015

Hallå där!

Hallå där och trevlig söndag!

Ville bara säga hej lite snabbt och tala om att vi mår bra.

Undrar ni hur det går med mina groddar så kan jag tala om att de växer så det knakar!
Så här så det ut idag på morgonen...


Jag skulle tro att det är dax att skörda imorgon... Tydligen ska man pilla bort det lilla gröna skalet som är höljet från ärtan, hoppas jag hinner det! Det är ju några att pilla bort om man säger så...

Jag har bönorna nere i tvättstugan framför ett element då de ska stå varmt, och Olle älskar att vara med därnere! Idag snurrade tvättmaskinen också så lyckan var extra stor! Spännande och  det kan vara så att luckan blev extra rengjord när han stog lutat emot den. Tänk att det ska smakas på ALLT!


Den uppmärksamme kan också se att det står en NY tumlare i tvättstugan. Jepp- tvisten med tretti.se är över! Tillslut efter mycket tjat och en del hårda ord ( och kanske ett litet samtal direkt till deras ekonomi avd) så löste det sig tillslut. Jag fick pengarna tillbaks och en ny tumlare är inhandlad. Från en fysisk butik. Jag kommer akta mig för att köpa vitvaror från nätet framöver och vill samtidigt ge tretti lite dålig pr för hur de behandlar reklamationer.

Igårkväll var vi hos mamma på mat och gofika. Malin och Olivia hade tagit tåget upp tidigare under dagen så det var fullt röj i mammas kök! De små lekte med plastbunkar och vispar och hade kul!


Olivia är så grymt vig! Hon får lätt upp benet helt rakt och verkar gilla att smaka på sina fötter:/ Olle är stel som en pinne jämfört med henne!


Olle njuter av mammas blåbärspaj! 


Och så en liten bild på mig och syrran.


Nu har jag nog visat alla bilder jag knäppt i helgen:)

2 kommentarer:

  1. Dä va att mö jobb för lite grodder.. jag köper nog färdi ja! :D

    SvaraRadera
  2. Det va jätte mysigt och ha er hemma i helgen dett gör vi m snart igen.Så Stolt mamma till mina fina och Goa döttrar.Kram mamma

    SvaraRadera