tisdag 10 februari 2015

Tisdag...

De där groddarna som växer i källaren börjar ge mig en viss ångest... Imorgon är de klara och hur tusan ska jag hinna rensa allihop...!? Det är så många! Jaja, blir det inte bra så får jag köpa färdiga på påse istället. Eller så får jag ringa hit någon på fika och på så sätt lura till mig lite hjälp:)

Idag har det varit skola och föreläsning på fm. Börjat två nya kurser, redovisning och marknadsföring där redovisningen ligger mig närmast om hjärtat. Jag tycker verkligen det är kul med ekonomi!  Mamma har som vanligt varit här och passat Olle, så snällt att hon ställer upp varje vecka! Det har funkat jättebra och han verkar inte sakna mig ett endaste dugg!

På eftermiddagen åkte vi till min moster Anna Karin på en fika.
Olle hade fullt upp med att undersöka huset, dra i tidningshögar och försöka äta både hund och kattmat... Man sitter inte stilla så länge när han är i farten!


Han busade en del med deras hund Brolle också och var inte alls avskräckt av hans storlek och stora päls. 

Väl hemma igen så rockade han loss med Victor till värsta dj musiken. Han står och gungar fram ochtillbaks på alla fyra eller så ställer han sig upp mot något och svajar i knäna. Visst diggar han till barnsånger också, men när brorsan spelar, då är det extra kul!


Lite svårt att fånga detta på bild men jag tror ni fattar...

Sen skjutsade vi Victor till ishallen och när vi ändå var ute och åkte och i närheten så tände vi ljus hos Julia. Jag försöker redan nu prata om Julia med honom och på kvällen vinkar vi alltid gonatt till hennes kort. Idag vinkade vi hejdå till hennes fina sten efter att vi tänt ett ljus. Jag vill liksom redan nu visa honom att han har en storasyster, att hon ska bli levande för honom genom vad vi berättar och visar. 

Det var lite kallt på kyrkogården så när vi kom hem fick det bli ett varmt bad.


Pyamas välling och gonatt och den trötta mamman orkade inte så mycket mer sen denna tisdag. 



4 kommentarer:

  1. Ja dessa goa pojkar, såg Victor i tidningen häromdagen. Jag var på miidag på Hammarö i söndags, Julia söker ju nu till gymnasiet, plötsligt sa hon att jag
    kanske skulle söka till Sunne, undrar varför. Kram till er från Ulla

    SvaraRadera
  2. Om hon kommer till Sunne ska jag lova er att hålla ett öga på den fina unga damen:) Vet hon vad hon vill söka till för utbildning än? Kan inte va lätt att välja i dessa tider när det finns så många roliga linjer att välja mellan...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Att du orkar med allt! Glöm inte att vila också!

    SvaraRadera
  4. Jag försöker vila så fort tillfälle ges, och jag erkänner, det är lite mycket nu...! Men så är det i perioder, och jag hoppas det snart ska bli lite lugnare:)

    SvaraRadera