måndag 2 februari 2015

Nyfrissad mamma...

Idag på eftermiddagen packade jag in hund och barn i bilen och åkte till mamma. Det blir så drygt att gå hemma en hel dag ibland, och idag var vädret så dåligt att jag inte ville vara ute, iskall snålblåst och snö... Och just måndagar brukar faktiskt vara lite dryga. Skolarbetet är undanstökat och jag har inget att "ta tag i"...då är det skönt med lite miljöombyte en timma eller två:)
Olle tyckte också det var kul att få leka med lite nya leksaker!

Mamma bjöd på kaffe och sen satte jag faktiskt saxen i hennes hår. Hon har en tendens att gå en månad (eller två) för länge med långt hår och tillslut blir det bara för mycket för mig att se, det liksom kliar i fingrarna...

Nu glömde vi ta före bilder, men så här blev resultatet! 





Kortare (nästan lite snaggat) på ena sidan och lite fylligare på den andra. Fina mamma- jag tyckte hon blev lite tuff faktiskt!

Om ni undrar hur jag lärt mig klippa? 
Min högsta dröm när jag gick ur 9:an var att få gå frisörlinjen. Eftersom det var en grymt populär linje då så krävdes det typ 4.9 i betyg för att komma in och riktigt så högt nådde inte skoltrötta jag... Men jag hade flera kompisar som hade den stora lyckan att komma in, och de lärde mig många  tips och tricks med saxen.  
Och sen har jag lärt mig allteftersom. Nu klipper jag mest bara mamma, men ibland händer det att jag får toppa syrran eller snagga brorsan.
Kul att få vara lite kreativ:)

1 kommentar:

  1. Vilken lycka att ha så snäll dotter som fixat så mamma blir tuff i håret.Tusen tack snälla du och mysigt och er hemma på kaffe med dopp.Olle är såååå go.Kram

    SvaraRadera