tisdag 23 september 2014

Ikapp och dagens mat...

Kan ni se vad jag har käkat idag undrar Olle...?




På den här bilden är han ändå "fin" mot hur han brukar se ut efter dagens lunch...det blir en del torkande och lirkande med fingrar som gärna vill vara med och kleta, men det gör inget, huvudsaken är att lite kommer ner i magen. Sista veckan har det faktiskt funkat riktigt bra med hans ätande. I början var det en del kväljningar och gråt, men nu gapar han stort och gillar han det som serveras så låter det mmmmm.
Idag blev det pasta bolognese. Det gick hem! 
Måste säga att Hipp har väldigt släta fina puréer, och därför funkar de bäst hemma hos oss. 


 Och som efterrätt blev det några skedar katrinplommon puré. 

Nu äter han gröt på morgonen och på eftermiddagen och så "lagad" mat till lunch. Däremellan blir det nån flaska ersättning och nån mosad frukt. Tyvärr har vi fastnat lite i köpmats träsket. Men han gillar den bättre än det jag själv gör, så då krånglar vi inte till det. Mår han bra av det så är jag nöjd! 

I gårkväll kom jag ikapp med allt läsande, och fick dessutom en hel del uppgifter rättade. Och allt verkar vara godkänt! Hurra hurra, jag känner mig så nöjd att jag fixade det!
Idag på fm har jag varit på föreläsning och gått igenom nästa veckas arbete. Mamma har varit barnvakt under tiden och det funkade bra. 
Och nu så känner jag att luften gått ur mig lite efter alla timmar med näsan i boken, så vi tar en liten  timeout jag och Olle. Vi har fyllt hela sängen med leksaker till honom  och tidningar till mig, och här tänker vi tillbringa hela eftermiddagen. Bara lata oss och ha det gött. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar