fredag 5 september 2014

Fredagsmys...

Fredagsmys på Floragatan och jag roar mig med att koka egen tomatsås på tomater från växthuset...



Jag har i tomater (så klart), vitlök, gul lök, chili och oregano. Lite honung, salt vinäger och peppar. Allt har fått koka ihop i ungefär 1 timma och nu har jag en väldigt god ( och stark) sås som ska ner i en lasagne om ett par dagar.



Första gången jag kokar egen tomatsås och fortsätter våra tomatplantor att leverera i den här takten så blir det nog en omgång till snart.

Eftersom Victor spelat årets första träningsmatch ikväll i Forshaga så fick jag och Peter fredagsmysa med räkmackor själva. Att sitta med Olle i en ishall till sena kvällen kändes helt enkelt inte bra så vi valde att stanna hemma båda två den här gången.


Och när mackorna var uppätna så hamnade vi i varsitt hörn av soffan, sådär som det brukar bli en vanlig fredagkväll när alla är lite slitna efter veckan:)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar