fredag 26 september 2014

Fredag kväll....

Såg att gårdagens sena inlägg ploppade upp först nu...vet inte riktigt vad som hände, men något tok blev det iallafall...

Idag har det varit en dag med en hel del farande fram och tillbaks till vårdcentralen. Började förmiddagen med att ta bort en liten knöl på benet som jag haft i flera år. Den var inte så stor, men rackarns så stort sår det blev! 6 stygn fick det bli, och det känns riktigt stramt nu ikväll när bedövningen släppt ordentligt.



Jag är dessutom riktigt spruträdd så jag var väldigt nervös innan!
På eftermiddagen blev det ytterligare en tur till BM för att ta cellprov. Blä! Men nu är det gjort och bara att hoppas på BRA svar från båda proven.


Ikväll har jag och Noi varit och handlat på Thaibussen, alltid en upplevelse! 


Trångt får en ny innebörd när man är ombord på den, och man får dra in både rumpa och mage för att komma fram. Det märktes att det var löningshelg för det var många som ville handla! Jag själv fyllde på förrådet av kokosmjölk, grönsaker och stora tigerräkor. Mamma var också med och handlade idag då hon hört mig prata om detta så många gånger, nu fick hon själv prova på hur det var...:)
Kom dit ni också vettja!

Ikväll är det match för Victor och jag och Olle är ensamma hemma...han somnade gott efter ett bad och lite bus och en vällingflaska.
Jag vet inte hur det är med era fredagar, men jag själv känner mig ofta lite lessen. Man har liksom gått och sett fram emot helgen, piffat, handlat och städat, och så blir det inte alls som man tänkt sig...
Även om jag ofta skriver om trevliga saker jag gör här på bloggen, så kanske det är just de trevligaste stunderna jag väljer att lyfta fram, men det finns en annan sida också som ni kanske förstår. Stunder när jag grubblar, och grubblar, och saknar och saknar och funderar på om det var såhär det var meningen att det skulle bli, mitt liv...
För att inte grotta ner mig mer i den känslan nu ska jag sätta mig och plugga- in i företagsekonomins värld!

Hoppas ni får en fin start på helgen! Själv ska jag försöka göra en uppryckning tills imorgon!


2 kommentarer:

  1. Ja, Maria många tankar och funderingar kommer och går. I går var jag med Svens svägerska och bror och handla, sen var jag med dom hem och drack kaffe, de bor på Mon.I morgon skall jag till Hammarö och äta lunch det känns bra. Vilka fina barn kusinerna är. Ha det nu bra, kramar till er alla. Ulla

    SvaraRadera
  2. Ulla, så skönt att höra att du är ute och rör på dig och umgås med vänner & släkt. En stor kram till dig! Hoooas vi kan ses snart:)

    SvaraRadera