måndag 1 september 2014

I Karlstad..

Idag har jag och Olle åkt till Karlstad och vi ska faktiskt stanna kvar ett par dagar hos syrran. 
Vi ska göra stan, äta lunch och fika ute, gå i mjukisbyxor på kvällen och gosa med bebisar (och Leo) och så ta ett glas vin på kvällen när de små somnat. Och det är precis vad vi gör just nu...
Vi for ner på förmiddagen och gjorde ikea ett par timmar. Sen blev det ett besök på en barnaffär där jag köpte lite nya leksaker till Olle. 
Han gillar hårda plastkeksaker, gärna i fina färger som låter när man skakar dem...Han vet vad han vill ha lillkillen! Tittade också på ny barnvagn då jag är på jakt efter en lite nättare sak än min Emmaljunga när det är dax för sittdelen. Inga lätta val, det är en hel djungel att välja mellan alla olika modeller och finesser!

Sen har vi inte hunnit så mycket mer idag. Två småttingar som ska sova och äta om vartannat tar sin tid...
Imorgon ska vi försöka göra stan och även åka till Världens Mat och köpa lite roliga saker.

Bebisarna har i allafall varit fantastiskt snälla hela dagen när vi åkt bil och shoppat. 



Nu börjar de skratta åt varann och är lite mer medvetna om varandras existens:) Olivia vill gärna känna och klämma på honom. Olle vill gärna dregla och smaka. Oj vad mycket de har att lära:)

2 kommentarer:

  1. Jag var också i Karlstad i måndags med en väninna. Ja vi var på Bergvik,
    handla mat, lite kläder och så åt vi på Rapido gott. Roligt om vi träffat er.
    Ulla

    SvaraRadera
  2. Ja det hade varit roligt om vi sprungit på varandra:)

    SvaraRadera