måndag 8 september 2014

Hallå!

Det ekar så tomt här inne nuförtiden, så jag undrar om ni fortfarande är med...? Jag ser ju  på siffrorna att ni är med än, men ni är SÅ VÄLDIGT tysta. Jag har sagt det förut, men jag blir väldigt, väldigt  glad om ni skriver något tillbaks!

Iallafall så var vi ju på middag hos Noi igår kväll. Mina intentioner att vara nyttig och hälsosam flög åt fanders, för attans vilken god mat hon bjöd på!
Soppa med kyckling och Karl Johansvamp, Nudelsallad med jätteräkor och grönsaker, och så två olika kötträtter.
Och till efterätt- friterade bananer med glass!!!



Alltså åt jag alldeles för mycket, men det var jag inte ensam om...hehe


Idag är jag på rätt köl igen och har ätit bra & varit och tränat på SPA ( efter ett par veckors uppehåll.) Nu SKA vågen peka neråt, så det så!

Jag måste bara berätta om mina söta barn...
Olle har fått en gåstol som han mest bara står i än så länge...Han gillar att vara med och titta och vill helst inte ligga ner på golvet nu.
Iallafall så har han stått i gåstolen en del i vardagsrummet idag, och där har jag ju kort på alla i familjen.



Och så fort han sett kortet med Victor så har han skrattat som bara den Han tror att det ÄR Victor på riktigt. Hur sött är inte det liksom...:)

Och stackars Victor har åkt på en förkylning, igen! Ikväll  ligger han nerbäddad i soffan med 38,5 i feber...han sover sig igenom fotbollen på TVn ska ni veta, då är han sjuk på riktigt! 


Ena stunden fryser han, och nästa är han sjösvett...
Det roliga var att han var vaken nyss och ville ha havregrynsgröt??!! Och så trodde han att han blivit smittad av Kebaben han åt efter matchen i Forshaga igår. Haha! Eller kan förkylning spridas så...? 

Skitväder har vi haft precis hela dagen, så vi har varit hos mamma och pysslat lite inomhus. Jag har gjort äppelmos för första gången, och mamma har målat.


Olle fick eget äppelmos med bara pyttelite socker i till sin gröt, och i vårt "vuxna" mos hade jag i lite kanel. Gott med hemmagjort!





11 kommentarer:

  1. Oj va duktig du är gott med äppelmos! Otur för Victor med förkylning... men vet flera som dras med det nu så han är ju inte ensam. Sötnöt Olle verkade trivas i ishallen o i söndags o det är ju bra :) Som sagt vi har ett par pyttesmå skridskor här att låna ut när han är sugen ! Kram från Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt, vi lånar gärna pyttesmå skridskor, men först måste han lära sig att gå lite...

      Radera
  2. Mina små har älskat sin gåstol, snart springer han fram i den så ni får passa hälsenorna om ni vill ha dem kvar :D

    SvaraRadera
  3. Dessa förkylningar kommer alltid när skolorna börjat och alla ska klämmas in nära inpå. Vissa har inte vett att stanna hemma utan sitter och nyser och hostar på sina kompisar rätt i ansiktet, även om det är en bit ifrån, för ja, baciller flyger långt!!
    Ingefära och vitlök behövs i vart hem just nu, prosit!
    Go liten kille med ös och jättesöt!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag gjorde också äppelmos här om dan, jag är som Olle vill ej ha för söt, gör
    den i mickrougnen, lättvindigt. Victor du får krya på dig. Lennart är också
    jätteförkyld. Kram från Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. I micron... Det måste du berätta hur man gör Ulla!

      Radera
  5. ja som du vet läser jag nog dina flesta inlägg ,men så tänker man att jag skriver lite senare och så går tiden...
    Den där tiden flyger iväg och hjälp vart tar den vägen!
    Har varit hos Mathias å Anna en helg.
    Nu senast var jag med jobbet till härliga Finnskogatoppen ,kursverksamhet,vandringar och bad. Härligt avkopplande.
    Fantastiskt väder var det ju också.

    Va gott med äppelmos,får se om jag tar mig samman och gör något,håller med om att Ullas recept att göra i micron låter intressant.
    Härliga kort på Olle ,när han smakar på olika rätter:)
    Inge vidare att bli förkyld nu när ishockyn sätter igång förstår jag.
    Kram från Fölsvik

    SvaraRadera
  6. Hej hej!! Jag finns här och läser din blogg!! Men är dålig på att lämna kommentarer.....nu gör jag det! Dessa förkylningar, vi är också förkylda i familjen...inget roligt! Det har varit fullt upp med skolstart och fotbollsmatcher!
    Åh va söt han är din goa Olle...roligt och se hur han utvecklas, det går så fort!
    Trivs din son på gymnasiet? Min dotter Julia har ju också börjat gymnasiet, mycket o hålla reda på allt..Men det blir bra till slut. Förr cyklade hon till skolan, nu får hon åka buss och byta 2 ggr...
    Ha en bra dag! Kram JM

    SvaraRadera
  7. Victor trivs fint på gymnasiet! Han går i en klass med bara 11 elever, och de har haft en riktig behaglig mjukstart. Några sovmorgnar och inga läxor:)
    Han verkar trivas bra med lärare och sina nya kamrater, och så lagas maten PÅ skolan, stort + för en kille som är matglad:)
    Hoppas ni kryar på er snabbt nu! Kram

    SvaraRadera
  8. Lilla barbarnsbarnet föddes igår kväll (9/9) en flicka hon hade mörk kalufs sa
    Lennart när han ringde i går kväll, sen jag talat med er. Kram från Ulla

    SvaraRadera
  9. Åh så roligt Ulla! Hälsa de nyblivna föräldrarna så gott!

    SvaraRadera