tisdag 16 december 2014

Provet avklarat och ge & ta....

Hej på er! Hoppas ni mår bra därute, vart ni nu än befinner er!

Här hos mig så har en stor lättnad infunnit sig idag för nu har jag haft det där provet i skolan som jag gaggat om ett bra tag.  Jag vet ju förståss inte hur det gick, men jag gjorde det bästa jag kunde och svarade på alla frågor så jag  känner mig nöjd med min insats.
När jag kom hem från provet som tog ca 2,45 att skriva så var det som om någon slagit mig i huvudet med en sten. Jag blev så jättetrött, så antagligen hade jag byggt upp en massa spänningar som släppte när det väl var överstökat. Som tur var skulle Olle ta sig en tupplur just då så jag fick vila ögonlocken en liten stund iallafall:)

Lilla Olle har blivit sjuk igen. Den här gången är det Peter som smittat ner honom med en envis torr  rethosta, som naturligtvis är som värst på nätterna. Och när han hostar så märks det att halsen gör ont för då blir han lessen och gråter. Och så rinner näsan konstant. Men nu ikväll anade jag en liten förbättring så jag hoppas att han är piggare imorgon. 

Imorron är det dax för 8 månaderskontroll på BVC så jag återkommer med lite info om längd och vikt och så ifall det är nån som är intresserad av det. Själv gissar jag på att han sprängt 10 kilos vallen nu:)

Ikväll har vi lekt lite ge -och- ta lekar. Vi säger tack, tack och sträcker fram handen. Oftast lägger han saken i våra händer men vill ogärna släppa taget. Han drar tillbaks och flinar istället:) Men ibland ger han oss saken, och sen säger vi varsegod och han sträcker fram handen och får tillbaks. Lite kul att se att han fixar samspel redan.







Det här är svåra saker ska jag tala om!


Och sen har han stått och gungat på alla fyra i soffan ett bra tag. Det börjar bli dax att krypa!


Nu ska jag borra ner mig i soffan och se på en julfilm (A Christmas Carol) innan det är dax att krypa ner i sängen


1 kommentar:

  1. Det måste kännas skönt när provet är över. Hoppas Olle att hostan och snuvan snart är över. Jag skall åka servicelinjen till Hagahuset för ögonkontroll,
    hoppas det är bättre idag. Skall vara där kl 13.20. Lennart skjutsar hem mig
    i eftermiddag. Kram , Ulla

    SvaraRadera