onsdag 17 december 2014

Julgran och krubba..

Det fick bli en liten, liten julgran iår, uppställd på säkert avstånd från små armar...



Och brevid granen hamnade mitt senaste fynd...En julkrubba i Jenny Nyström design i 16 delar. Jag har alltid velat haft en krubba så jag blev så glad när jag hittade den här fina och helt oskadade på en loppis.


Den innehåller såklart Jesusbarnet, Josef och Maria, tre vise männen, två herdar, tre änglar, en okänd man (Som står till vänster om huset) och några djur. 



Jag har lagt en ljusslinga runt figurerna och det är det första jag tänder när jag kommer upp på morgonen. Den lyser så mysigt!

1 kommentar:

  1. Vad den är fin krubban den vackraste jag sett och granen blev jättefin perfekt hos er,Nästa år får det väl bli en vanlig igen då är Olle större.Snart är julen här.Kram mamma.

    SvaraRadera