tisdag 9 december 2014

Nyvaken Olle...

Att få vakna varje morgon och höra Olle prata inne på sitt rum är så mysigt! Dagen kan inte starta så mycket bättre! Det är en sak jag kommer sakna mycket sen när jag börjar jobba igen och morgontiden är knapp...

Iallafall så blir han så glad när jag kommer in i rummet att han liksom borrar ner huvet i madrassen och kvider av glädje. Sen brukar vi sitta och snacka en stund om hur natten varit. Oftast är vi båda nöjda (han är fortfarande snäll äter inte förrän kl 5-6 och somnar sen om)

Pixi tycker också om att vara med i Olles rum, och vill gärna ge honom en morgonpuss, om hon kommer åt:)





Sen är det dax att tvätta och klä sig, och att få sitta och lufta rumpan en stund är en favorit! Numera klär jag nästan alltid på honom på golvet eftersom han vrider sig som en ål på skötbordet...


Och just den här morgonen så tog vi tack kort för att skicka ut till alla som var med på Olles dop. Det blev inte just den här bilden som vi använde oss av, men jag tänkte ni kunde få se hur dopklänningen ser ut:)
Jag hade ungefär 1 ½ minut på mig att fota, sen var HELA klänningen skrynklig och blöt av allt dregel! Undrar när denna forsränning från hans mun ska stanna av???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar