söndag 2 december 2012

Söndag...

Förutom att fika så har jag och Peter skrubbat bilarna så där härligt glänsande idag.
De ska nämligen säljas, och när det är gjort så siktar vi in oss på en Volvo V50 istället.
Det räcker gott med en bil åt oss har jag insett nu när räkningarna från verkstad och försäkringsbolag haglar som spön i backen.
En tur till kyrkogården för att tända nya ljus blev det också, och vi kom precis lagom till att solen gick ner. Riktigt vackert!

Och traditionsenligt så har första ljuset i adventsstaken tänts, och alla samlartomtar har placerats ut i huset.



Nu ska jag ta en tidig kväll och ladda för en ny vecka.
Det kan behövas.

Gonatt på er därute!


2 kommentarer:

  1. Har ni flyttat in i det nya nu? Hoppas allt flyter på bra för er! Kram Bettan

    SvaraRadera
  2. Ja du Maria om man ändå klarade sig utan bil ;/ Har själv varit på verkstan idag med en läckande volvo v70. Nu verkar det som om jag klarat mig undna med blotta förskräckelsen, med ett oljefilter som inte var fastskruvat :/ Ibland ska man ha tur, hade inte varit kul med ett motorhaveri direkt. Lätt ordnat när vi väl förstod vad det var som var fel. Även solen har fläckar pikade jag servicekillen med innan jag åkte ;)
    Håller tummarna för att det bara var detta som krånglade...
    Såg bullarna du gjort också, ser underbart goda ut.
    Stor kram till er!
    Åsa G

    SvaraRadera