torsdag 20 december 2012

6 månader...



Idag är det 6 månader sen Julia försvann från oss.
6 månader- det är obeskrivligt lång tid att inte få träffa sitt barn.
Jag vill inte ens be er att förstå, för jag gör det knappt själv.
Och så fort jag tänker på att det här är för evigt så snörps mitt hjärta åt. Jag vill nog inte riktigt tänka tanken fullt ut egentligen, för det gör för ont.


Just nu är vi på väg ner till Karlstad för att återigen träffas i " vi som mist" gruppen.
En bra dag att träffas på tror jag, nu när det känns tungt.

Vi har har ett tufft halvår bakom oss, och jag hoppas innerligt att nästa år blir bättre.
Sorgen och saknaden finns med oss dygnet runt, men med tiden säger de som vet att det kommer att kännas lättare.

Jag vill också säga att utan Peter & Victor, min fina familj, och er så hade jag inte överlevt det här.
Vi har kännt och känner ett otroligt fint stöd av vänner och bekanta, och även från den hjälp utifrån som vi får.
Många har kännts delaktiga i vår sorg, och det lindrar lite.

Och är det något jag lärt mig det senaste halvåret så är det:

TA TILLVARA PÅ VARJE DAG MED DE DU ÄLSKAR!


Varje dag är viktig, ta tillvara på fina stunder tillsammans, gör slag i planer om aktiviteter tillsammans, för det är inte dagarna därhemma i vardagen man minns. Det är alla fina stunder som lever kvar i minnet. Dagar när man gjort något tillsammans.

Det är mitt lilla råd till er.

Kram så länge!

22 kommentarer:

  1. Va fint du skriver Maria! Jag kramar mina barn ofta och tänker på din Julia ofta...även om jag inte känner dig så skänker jag en tanke på din familj. Det måste vara tufft nu i sådana här juletider. Önskar dig en god jul även om det är tufft! Kramar JM

    SvaraRadera
  2. Tack JM, jag önskar dig och din familj en god jul och ett gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint skrivet, tänker på er

    SvaraRadera
  4. Många varma kramar till er! Tänker så ofta på Julia och denna förbannade sjukdom... Svårt att förstå att livet kan vara så orättvist och fullständigt ofattbart. Hoppas ni får en fin jul och Julia finns såklart med er överallt <3 Ta hand om er. // Ida

    SvaraRadera
  5. Den dagen kommer när sorgen gör mindre ont den försvinner aldrig men man klarar att leva med den. Jag har mist både min storasyster o storebror med fyra års mellanrum saknaden efter dom är stor men man minns och kan även skratta åt saker som man gjorde tillsammans. Det blir bättre men man har alltid ett tomrum inom sig. Och man önskar att bara en gång till få träffa dem och ge dom en kram. Ta hand om er i jul! kram Rosita

    SvaraRadera
  6. Mitt hjärta blöder när jag läser dina ord, Maria. <3 Bär med mig dina råd och tänker att deras innebörd är ett ansvar för oss alla. Kramar till dig och familjen.

    SvaraRadera
  7. Oh Maria det är inte ett litet råd Du ger utan ett stort och mycket tänkvärt . Kram till Er alla , vi ses på julafton . Gunilla

    SvaraRadera
  8. Fina ord <3 Stor varm kram från fam Gertling

    SvaraRadera
  9. Vi tänker på er och Julia varje dag. Det känns fortfarande så overkligt och så oerhört orättvist. Julia var en sån bra kompis, Agnes och vi pratar mycket om Julia här hemma, saker de gjorde och upplevde tillsammans. Vi tar till oss dina ord Maria och tar vara på dagen.
    Många kramar från familjen i Backa.

    SvaraRadera
  10. Det gör så ont.... Och om det gör ont på mig vilken smärta ska då inte du ha Maria :( Jag hoppas din smärta blir lindrigare med tiden..
    Önskar er en riktigt god jul och skickar stora kramar i massor till er <3 Lotta

    SvaraRadera
  11. Julia fattas oss så otroligt mycket varje dag.hon va en glädjespridare och underbar tjej.komihåg att varje dag varje sekund finns vi här för er.ser fram emot julhelgen med er.brinner ett ljus vid Julias kort hemma och vi var o tände ett ljus hos Julia ikväll.många många kramar mamma och kenneth

    SvaraRadera
  12. Önskar er en God Jul och hoppas att det känns lite lättare för varje dag som går. Jag såg dig i en affär för ett tag sen och ville komma fram och säga nåt, men jag vågade inte.. Du ska veta att det är många som tänker på er i alla fall!

    SvaraRadera
  13. Många kloka ord,Maria att tänka på.
    Tänker ofta på Julia,tänder ljus vid kortet med hennes fina leende som vi fick.

    Varma kramar från Fölsvik

    SvaraRadera
  14. Så många fina ord som vi tar vara på
    Många varma kramar från oss i familjen Jäfverström

    SvaraRadera
  15. Fina ord som berör och känns!
    Ja, ont gör det och inga plåster i världen kan stoppa den sorg man känner efter ett saknat barn. Det kommer dock en tid när det känns lättare att hantera. Men det kan räcka med att se en snutt av Lejonkungen så kommer tårarna. Ibland behövs ingenting och vopps så gråter man i alla fall. Det bästa för en själv är att tillåta sorgen få ta sin tid. Tänker på er och skickar här en stor varm kram och en önskan om att ni får en fin julhelg. Vi tänder ljus för Julia.

    SvaraRadera
  16. Tänker både på er o Julia<3 kramar Ewa o

    SvaraRadera
  17. Kram till er <3 / Jennie

    SvaraRadera
  18. Tänkvärda ord ! Kram Ewa

    SvaraRadera
  19. När jag läser det du skriver rinner tårarna. Du skriver på ett sätt som berör. Att verkligen förstå skulle nog göra för ont, för då måste man ha upplevt samma sak. Och det vill nog ingen. Men det hindrar mig inte för att känna med dig och din fina familj. Tänker ofta på er och även om vi inte bor nära så finns du i hjärtat. Kramar!

    SvaraRadera
  20. Sänder en stor varm kram till er så här i juletid. Hoppas ni kan känna lite värme och frid under julen trots allt... Många tankar och kramar till er!
    Isa ( med Evelina i hjärtat)

    SvaraRadera
  21. Har följt din blogg länge....Tänker på dig o din familj Ta hand om varandra i jul Kram från Elofsrud

    SvaraRadera