söndag 9 december 2012

Finbesök!

Här har det varit fullt hus sen igår eftermiddag:))
Syrran och hennes Leo har varit på besök, och även min fina lillasyster Evelina och hennes fästman som kom åkandes ända från Finspång för att hälsa på såhär lite före jul.
Inte så ofta vi tre systrar träffas tillsammans, men när vi väl gör det så är det så mysigt!
Alla gäster sov över här inatt, och lilla Leo sov mellan mig och Peter.
Jag riktigt njöt av känslan att ha ett barn att krypa intill, och lyssna på de djupa andetagen.
Victor är ju stor nu, och sover aldrig hos oss längre, och det är faktiskt något jag kan sakna väldigt mycket.
En liten fröken brukade komma in till oss och krypa ner i mitten titt som tätt....då kunde jag ibland bli lite småsur om jag vaknade och det blev trångt och varmt, och det slutade ofta med att jag gick och la mig i hennes säng istället... Oj vad jag ångrar det idag. Att vara nära, och att sova nära är så tryggt.
Med facit i hand så är barnen små så kort tid, och vad gör det då om det blir lite nattsudd...

Idag har vi varit till kyrkogården och tänt ljus, varit på Lions julmarknad och sprungit i några affärer. Och så har jag vinkat av gästerna och sovit i soffan en stund på det.
Och nu är klockan mycket och jag önskar att helgen vore lite längre. Och att mina fina systrar bodde närmare så vi kunde träffas varje dag.

Kram på er därute, hoppas ni haft en fin helg!

Bjuder på en kusinmys bild från imorse när grabbarna kollade in julkalendern ( som verkar vara poppis både hos 14 & 7 åringar).


4 kommentarer:

  1. Mormors prinsar så goa.Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Åh va mysigt att ha en liten prins att få låna så där ibland<3 Stor kram till er! Lotta

    SvaraRadera
  3. Mysigt! MAn riktigt känner värmen! :) Kram Bettan

    SvaraRadera