måndag 3 december 2012

Och så var det måndag igen...


Victor har tränat större delen av kvällen och Peter varit på möte. Som så många andra kvällar....
Istället för att göra ingenting så har jag bakat de där lussebullarna jag tänkt göra så länge.
Och eftersom jag var ensam så satte jag på smäktande vacker julmusik, högt, och och lät känslorna flöda fritt.
Så nu har jag rensat skallen och tårkanalerna och samtidigt fixat fikabröd.
Pixi har stått bredvid mest hela tiden och tiggt till sig små bitar av deg. Herregud, den hunden äter precis allt. Häromdagen åt hon clementin!

Nu har Victor kommit hem och vi ska ta en kvällsfika innan det är dax att hoppa i säng.

Måste bara tillägga att jag är usel på att göra lussekatter. De blir alltid torra och tråkiga. Därför blir det lussebullar med smör och socker i här istället. Gott det med:))

Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Kram Maria, Tack att du gjorde lussebullar, jag
    kommerihåg från jobbet, det var dom där torra
    lussegifflarna som var köpta.
    Jag har bakat vanliga bullar men min mammas
    bullar kan jag nog aldrig åstadskomma.
    TANKAR OCH KRAMAR TILL ER från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  2. De ser mumsiga ut dessa bullar :-) Jaa möten och träningar blir det gott om och det varje vecka ;-) Många kramar från Ida

    SvaraRadera
  3. Å, va gott det ser ut! Hoppar in på din sida här i all hast. Håller på att förbereda för musikquiz här på Prostgården. Roligt att höra om den allätande Pixi. Kram Bettan

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara riktigt goa bullar :)
    Tips för att få riktigt smarriga bullar: Förutom alla vanliga ingredienser +En tsk bakpulver, lite mindre mjöl, ja den ska vara lite klibbig, första jäsningen ca 15 minuter, knåda degen ordentligt och sedan som vanligt, jäsning ca 25-30 minuter och skjuts in i ugnen 250°. Testa detta nästa gång, de blir så fluffiga och goa :))

    Ha en skön helg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag glömde säga att det var till dubbel sats...

      Radera