måndag 17 december 2012

Måndag kväll...


Nu har vi äntligen ström i huset igen:)
Om än väldigt provisoriskt lagat. Felet ligger nere i backen... 50 år gamla kablar kan visst gå sönder väldigt lätt och allt pekar på ett kabelbrott. Och nu är även grannen drabbad av precis samma sak.
Kablar är nu provisoriskt utdragna från elskåpet på gatan, genom trädgårdar hos grannarna och över gatan, och sen indragna i huset genom ventiler, kopplade direkt in i proppskåpet i källaren. Strömmen funkar med det känns då inte säkert... Vad händer om plogbilen kommer...? Eller nåt barn börjar dra i sladdarna?
Hoppas det blir mer permanent lagat snart!

Ikväll har jag varit flitig och bakat tre sorters kakor. Att det blev just tre sorter beror på att jag " ärvt" en väldigt fin trinett burk 'a la 50 tal av min snälla farmor.
Hon kommer hit i jul, och då vill jag bjuda på goda kakor från just den fina burken som hon haft i så många år.
Jag som aldrig annars lyckas med kakor är förvånad över resultatet. Gott som bara den:) Lätta att baka var de också!
Jag lägger upp recepten imorgon när jag bloggar från datorn.

Nu är det sen kväll igen, och jag inväntar Victor som tränat. Sen blir det sängen.
Victor sov hos oss inatt eftersom han tyckte det var lite läskigt att strömmen var borta här nere... Och en 14 åring tar ganska stor plats i sängen, så det blev lite oroligsömn inatt...jag har sovit på 10 cm yta känns det som:)
Något jag tänker ta igen nu!

Kram på er därute!







4 kommentarer:

  1. Å, va du är duktig! Gott ser det ut oxå och burken är underbar! Kram Bettan

    SvaraRadera
  2. Fina kakor och underbar burk!!! Här har vi ikväll gjort knäck och chokladbräck:) Kommer rulla fram till Nyår ;) Kram på er <3 Lotta

    SvaraRadera
  3. Hjälp så många sorter du hann baka på en kväll! Ser smarrigt ut. Hoppas det löser sig med kablarna snart. Kram!

    SvaraRadera
  4. Så gott för alla kakälskare! Skulle gärna vilja ha receptet på den nedersta kakan, den med choklad eller om det är nougat. Ja, vad gör plogbilen när det ligger en sladd över vägen, den ser väl inte han om det snöat över?? Kram!

    SvaraRadera