tisdag 1 februari 2011

Morgonsim!

En lite annorlunda mogon idag......


Igår startade vi en Hälsotävling på jobbet, där vi har satt upp personliga dagliga mål, samt veckomål.
Vi samlar poäng 6 dagar /vecka, där den maximala poängen är 10p/dag.

Våra veckomål är formulerade så att vi kan få ihop 40 p / vecka.
Alltså kan vi maximalt få ihop 100p/vecka.

Vad vi ska hitta på med vinnaren resp. föroraren är inte bestämt än...men jag kan tala om att vi alla satt upp riktigt bra mål, och vi är taggade till 1000!

Mina dagliga mål ser ut så här:
Inte röka - 8p (kan med viss stolthet säga att jag varit rökfri 9 dagar!!!)
Grönsaker (minst 1/4 tallrik) till lunch och middag- 1 p
Äta 2 frukter /dag - 1 p


Mina veckomål:

Träna 3 ggr/vecka - 20 p
Hitta på en ny aktivitet med barnen - 20 p

Får jag ihop det här varje vecka tror jag att jag kommer att vara stolt över mig själv!

För att göra en kickoff på temat så åkte vi imorse kl 6!!!till Torby badhus för lite morgonsim.


En passande aktivitet så tidigt på morgonen enligt mig.
Badhuset var lite lagom mysigt nedsläckt, och det spelades lugn musik.
Efter 40 min i bassängen och 1 km simmande stog en stor frukost buffe uppdukad till alla morgonpigga simmare.
En väldigt bra morgon, som jag hoppas att vi kan göra till en ny tisdagsrutin här på jobbet!

1 kommentar: