onsdag 23 februari 2011

Lunch promenad

I dag lyser solen från en klarblå himmel och då passade jag och Pixi på att ta en extra lång lunch promenad i solskenet.

De senaste veckorna har jag provat att ha henne lös utan koppel när vi är ute, och det funkar riktigt bra. Det är bara när vi går långpromenader nära stora vägar som jag sätter på kopplet. Annars traskar hon på bakom mig med sina korta ben, rädd att jag ska försvinna antagligen=)

Hon lyfter alltid på ett av sina ben när vi är ute. Varför vet jag inte riktigt... I början trodde jag att hon hade ont, men eftersom hon aldrig gör så inomhus så måste det vara en vana hon lagt sig till med när vi är ute.







Vi brukar alltid avsluta promenaden med ett besök på vår baksida där Pixi gör sina behov...hon vill vara lite ifred och inte skylta med att hon gör nr.2- fin flicka som hon är!
Och så här mycket snö har vi nu på vår baksida...


1 kommentar:

  1. Kokkos brukar också lyfta en tass ibland... är nog helt normalt :)

    SvaraRadera