måndag 25 maj 2015

Utdelningsdagen- före utdelningen...

Idag är det dagen D för minnesfonden- utdelningsdagen. Vi ska dela ut så många fina saker till barn som skrivit in till oss och berättat vad de önskar sig.
Jag och Peter har haft fullt upp de senaste veckorna med att "sy" ihop alla önskningar. En del är lätta att uppfylla, och några lite knepiga, men nu är vi i hamn och de sista detaljerna är klara. Puh!

Det här är både väldigt roligt (vi hoppas alla barn blir glada), men också känslosamt. En sån här dag tänker man extra mycket på Julia och undrar vad hon tycker och känner inför det här. Vi hoppas att hon tycker vi gör rätt och att hon också gläds med barnen som ska få fina saker. 

Vill ni veta vad barnen önskat sig iår...? Då kan jag berätta att det varit önskningar om bla.
Instrument ( tvärflöjtar och en trumpet) 
Rollerblades
Mini i pad
En telefon
Vattenlandskort
En speldator
Springskor
Resor till Astrid Lindgrens Värld, Kolmården och Gröna Lund
Cyklar
Lego
Hästsaker
Ridläger
och många andra saker 

Totalt fick vi in 27 brev med önskningar, och vi har uppfyllt 26 av dem. (Den sista och 27:e önskningen som inte blev uppfylld iår kom från en person som fick en cykel förra året) 
Om jag och Peter fick önska oss något så är det att det kommer in ännu fler önskningar till nästa år!





Utöver de här 26 önskningarna som vi uppfyllt så har skolorna i kommunen nominerat 14 elever (en från varje lite skola, och två eller tre från de större skolorna) som ska få ett stipendium i form av pengar. De får 2000 kr var som en uppskattning för att de är bra förebilder för andra elever, bra kompisar, trevliga mot både lärare och elever. Härligt att få premiera sådana fina egenskaper tycker jag:)


I vårt garage står just nu 7 alldeles nya fina cyklar och ikväll har de hamnat hos sina nya ägare. 


Och en av medlemmarna i styrelsen ska avtackas med fin blomma som jag och Olle har fixat idag på fm. 


Så- nu ska jag föröka samla ihop mig lite så att jag orkar ta in allt som ska hända under eftermiddagen.

Och igen- stort tack till alla som hjälper oss att samla in dessa pengar. Utan er hade inte detta varit möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar