onsdag 6 maj 2015

I tidningen...

Jag lovade ju att hojta till när bi-reportaget publicerades i tidningen och det var alltså igår...i en bilaga till nwt inför trädgårdsmässan som går av stapeln 23-24 maj i Rottneros park. 



Så alla ni som är sugna eller intresserade av att börja med biodling, gå till mässan och få mer information på plats om hur Fryksdalens sparbank faktiskt kommer sponsra biodlare i Fryksdalen i framtiden. Fantastiskt initiativ om ni frågar mig!

Det kliar i mina fingrar att starta upp igen!

Häromdagen när jag vaknade så blev jag riktigt förbannad! Någon hade vält kupan under natten, då jag var ut med Pixi vid 9 tiden på kvällen och då var allt ok...
Vid närmare inspektion på morgonpromenden så visade det sig att någon roat sig med att förstöra alla fina info-skyltar längs vandringsleden som går i dalen bakom huset. Så gott som alla var avsparkade eller uppdragna och instängda  i skogen. Grrr! Sånt gör mig arg! 

Tur för den som gjorde det att min kupa var tom, annars hade de säkert fått sig rejäla stick!







1 kommentar:

  1. Maria, jag såg trädgårdstidningen, så jag lusläste den, jag tänkte nu får jag nog se Maria och Olle och det fick jag, har sparat tidningen. Kram på er alla från Ulla

    SvaraRadera