måndag 25 maj 2015

Min nya bil

För ett par veckor sen slog jag till på en ny (bättre begagnad) liten bil. Och den är verkligen liten om man jämför med vår gamla V 70. Den är pigg och rolig att köra, går på både benisin och etanol och det bästa av allt är att den är så lätt att parkera där det är trångt. Barnvagnen går precis in i bagagen, och ska man dessutom storhandla så får matkassarna stå i baksätet. Men jag tror nog att vi ska klara oss med denna lilla vita skönhet ett tag framöver. Den kommer nog mest att gå mellan dagis, jobbet och mataffären.





Det är lite speciellt det här med att planera för ett "nytt" liv...det känns lite vuxet att få bestämma allt själv. Peter och jag har ju hållit ihop sen jag var 19 år, så det är på lite skakiga ben jag nu planerar för hur allt ska bli.
Eftersom jag gillar att ha koll så har jag försökt planera möbleringen av lägenheten och så här ser den skissen ut...Victor har hjälpt mig rita upp planlösningen då han visst hade  en dold talang för det:) Jag försökte x-antal gånger men alla skisser hamnade i papperskorgen då det inte blev rätt..".jag kan gör det " sa han och på 10 min så hade han fixat en alldeles perfekt ritning åt mig:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar