söndag 17 maj 2015

Söndag kväll...

Dagarna fullkomligt rusar iväg just nu. Det är många bollar i luften och så många beslut att ta. Ibland känns det lätt och ibland lite hopplöst... Det är inte "bara" att dela på sig när man levt ihop i 20 år...

Skolan går in i slutfasen och ikväll skickade jag in de sista två veckornas uppgifter. Nu återstår bara ytterligare två veckors uppgifter- sen är det äntligen klart! Tjoho:) Ska bli så skönt att slippa ha läxor och inlömningsupogifter hängande över huvudet hela tiden, och samtidigt får jag klappa mig själv på axeln och tycka att jag har kämpat på bra. 

Beslut var det ja... Nu har jag äntligen hittat de tapeter jag vill ha till nya lägenheten. Jag vet inte hur många tapetböcker jag bläddrat igenom, men några hundra skulle jag nog tippa på att det är. Jag känner mig nöjd med de jag valt och hoppas de funkar i verkligheten- uppsatta också:) 




Jag är ju ett planerings freak och gillar att ha koll på läget, så jag har ritat upp hela våningen på papper och möblerat också. När väl flytten går av stapeln så har alla saker sin givna plats. Ni ska få se ritningen imorgon. Ligger i sängen och skriver och orkar inte gå upp o fota just nu...

I går fyllde Leo hela 10 år så vi var bjudna på kalas med gofika! Vilken stor och fin kille han blivit mosters lilla prins!



Olle har åkt på hostan från hell och fick stanna hemma för att inte smitta ner Olivia. Han har en riktigt jobbigbrethosta på nätterna och är "slemmig" i bröstet på dagarna. Men energin är det inget fel på, puh! Inte humöret heller...
Just nu är vi inne i en period då det ska ätas själv. Mycket plock o klet, och det mesta hamnar där det ska. Resten tas tacksamt emot av Pixi som liksom parkerat under matstolen:)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar